Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 58mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Review

tazmaniankoala 12 oktober 2006, 1.834 views

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Pluspunten

• Stevige bouw
  • Image Stabilizer

Minpunten

• niet bijster lichtsterk

AF-snelheid Score: 3
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 4
Dit is mijn eerste telezoom voor de EOS 300D. Deze lens heeft me nog geen een keer in de steek gelaten. De lens zelf heeft een redelijk degelijke bouw, zelfs de milde mishandelingen in de fototas overleeft de lens wonderbaarlijk goed.
Voor mijn voornaamste toepassing, natuurfotografie, is de lens snel zat. Ik ben echter wel gebonden aan goede weersomstandigheden. De lens vraagt nogal wat licht. De Image Stabilizer is vooral handig in het lange zoom-bereik in combinatie met langere openingstijden. Dit geeft vrijwel altijd mooi scherpe foto's, ook uit de hand geschoten.
Voor zijn prijs vind ik de lens zeker de moeite waard. Een collega van me heeft op mijn aanraden ook deze lens aangeschaft en ook hij is er zeer tevreden over.

Heb jij ook een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM?

Ik vind het een beetje raar om als negatieve eigenschap op te geven dat hij niet zo lichtsterk is. Dat is gewoon de specificatie. Als je een blauwe auto koopt, is het ook geen negatieve eigenschap dat hij niet rood is. Dat weet je als je hem koopt.

Bij weinig licht heeft de lens ook weinig last van hunten, dus waarom precies ben je gebonden aan goede weersomstandigheden? Omdat hij niet vocht en vuil bestendig is?