Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 37LE5500 Zwart Review

ajakkes 3 januari 2011, laatste update op 3 januari 2011, 1.154 views

LG 37LE5500 Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren, ook bij schuine inkijkhoek
  • Genoeg aansluitmogelijkheden
  • Groot scherm voor betaalbare prijs
  • LAN aansluiting voor Picasa, Youtube en Weather.

Minpunten

• WLAN ready, oftewel geen draadloze verbinding
  • Geen andere internet bronnen beschikbaar dan Picasa, Youtube en Weather
  • Redelijk grote voet

Omdat ik op zoek was naar een nieuwe tv ben ik gaan kijken naar welke eisen ik aan deze tv mocht stellen.
Uiteindelijk kwam ik op de volgende eisenlijst:
* Schermgrootte
Minimaal 32 inch. Eigenlijk iets groter. De kast waar de tv in moet komen te staan heeft ruimte voor een dergelijk scherm. De afstand tot het scherm is aan de grote kant. En op deze manier kan je toch meer genieten van de hogere resolutie. Uiteindelijk is het een 37 inch geworden omdat dit binnen het budget nog net kon.
* Schermkwaliteit
Full-HD, LED, Grote inkijkhoek, 100Hz. Bij een nieuwe televisie is een goed beeld toch het belangrijkste. Dit is de reden dat je het apparaat hebt gekocht. LED geeft heldere kleuren en bij 100Hz zou het Ghosting effect minder worden. Hoewel het lastig is om te zeggen wat echt belangrijk is voor een goede beeldkwaliteit was eigenlijk het belangrijkste hoe het beeld eruit ziet in vergelijking met andere schermen. Vooral bij een grote inkijkhoek bleek dit scherm nog mooie kleuren te produceren. Dit is ook de reden dat ik de tv niet op internet heb gekocht.
* CI+ geschikt
Om geen ander kastje en tweede afstandsbediening nodig te hebben wilde ik dat de tv een digitale decoder ingebouwd had.
* HDMI ingangen
Om in de toekomst toch meerdere apparaten aan te kunnen sluiten. Een mediacenter, laptop of spelcomputer moet de TV voor deze apparaten een ingang hebben. In ieder geval meer dan een zodat na aansluiten van een mediacenter niet direct alle poorten bezet zijn

Een mooie bijkomstigheid is toegang tot de internetbronnen Picasa, Youtube en Weather. Echter omdat ik (nog) geen LAN aansluiting in de hoek van de tv beschikbaar heb, heb ik dit nog niet kunnen testen.

Na al deze eisen vergeleken te hebben met beschikbare tv's in de pricewatch kwam ik tot de conclusie dat LG meestal de laagste prijs heeft met dit eisenpakket. In de winkel stonden meerdere tv's in deze prijsklasse die in de buurt kwamen. Echter was LG een van de weinige met LED en 37" voor deze betaalbare prijs.
In de winkel nog eens gekeken op pricewatch of de tv ergens anders niet veel goedkoper was maar in de MediaMarkt was de prijs nog 50,- lager dan de goedkoopste aanbieder in de pricewatch.

Heb jij ook een LG 37LE5500 Zwart?