LG M2343A-BZ Zilver, Zwart Review

mvdzee 20 november 2007, laatste update op 12 juni 2008, 1.132 views

LG M2343A-BZ Zilver, Zwart

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden externe apparatuur
  • Contrast zwart/wit.
  • Kleurenweergave.
  • Resolutie
  • Prijs kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Gevoeligheid afstandbediening.
  • Geen correcte VESA-aansluiting.
  • Vormgeving.
  • Relatief geringe gevoeligheid tuner.
  • Automatisch zenders zoeken en herkennen.

Ik gebruik deze monitor/tv als huiskamer TV (Ik wil geen bakbeest in de huiskamer hebben) en als monitor voor mijn mediacentre.

Ondanks wat opmerkingen ben ik tevreden met deze monitor/tv. De prijs/kwaliteit verhouding is prima: ca. ¤ 575 incl. BTW voor een 23" monitor met TV tuner.

PIP werkt alleen als er een extern signaal wordt aangeleverd van bijvoorbeeld een DVD speler of het mediacenter. Dit komt omdat er maar één tuner in het apparaat zit. Voor mij is dat geen probleem.

Ik ben erg te spreken over de aansluitmogelijkheden:
- DVI
- VGA
- 2x Scart
- S-video
- Antenne

De resolutie van 1366 x 768 is voor mij meer dan voldoende.

De weergave van DVD's en van mijn mediacentre schermen is uitstekend.

De onscreen menu's zijn eenvoudig en overzichtelijk.

Bij het automatisch zoeken van zenders werden de namen van meer dan 80% van de zenders niet herkend (mijn LCD Philips TV herkende 100% correct). Dat moest met de hand worden gecorrigeerd.

De tuner is duidelijk minder gevoelig dan die van mijn LCD Philips TV. Mijn analoge kabelsignaal wordt met meer sneeuw weergegeven dan op de Philips. Het zappen gaat ook trager.

De afstandbedieningsgevoeligheid is slecht. De afstandbediening moet dicht de monitor worden gehouden (< 2 m) en goed worden gericht omdat de monitor anders niet reageert.

De vormgeving is een kwestie van smaak. Persoonlijk ben ik niet weg van de witte plastic achterkant. Met name de (afneembare) bult aan de achterkant (afdekking van de aansluitingen) is niet echt mooi.

De monitor heb ik opgehangen aan een muurbeugel. Dat leverde wat problemen op omdat de aansluiting op de achterkant niet (helemaal) voldoet aan de VESA standaard doordat de bevestigingsgaten 45 graden zijn gedraaid ten opzichte van de reguliere VESA aansluiting. Een normale VESA muurbeugel van bijvoorbeeld Vogel kan daarom niet worden gebruikt. Na enig zoeken bleek de B-Tech muurbeugel BT7515 geschikt omdat de monitor hierop 360 graden kan draaien.

Heb jij ook een LG M2343A-BZ Zilver, Zwart?

zit hier geen component aansluiting op? verder nette review