Logitech MX Ergo Review
Dit is inmiddels mijn 4e MX Ergo. Ik gebruik hem thuis en op werk, en vindt het een prettige opvolging van de M575 of die met de rode bal van 20 jaar geleden.
Wel merk ik dat de algemene bouwkwaliteit van de muis niet meer premium is. De muizen lijken maximaal 3 jaar mee te gaan, door slijtage.
Het rubber waar je hand op rust is na 2-3 jaar weggesleten, en de click-sensor heeft een maximum aantal clicks, waarna de muis gaat dubbelklikken.
Echter, voor mij geen andere vorm muis. Deze muis voorkomt bij mij alle RSI klachten die ik ooit gehad heb. En dan neem ik de slijtage op de koop toe.
Pluspunten
Ergonomisch Gebruikshoek 2 devices mogelijk Precisie schakelaar
Minpunten
Bal loshalen lastiger dan bij M575 Geen dongle vakje Rubberen bekleding vergaat "snel" (3 jaar) Click-sensor van knop slijt snel (3 jaar) Geen usb-c voor opladen
Eindoordeel
Beoordeel deze review:
:strip_icc():strip_exif()/u/29359/olifant.jpg?f=community)