Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart Review

zenica 3 januari 2011, 1.218 views

Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Kwaliteit

Minpunten

• Scherm
  • Missende knoppen aan de voorkant

Bouwkwaliteit en robuustheid:
POV ziet er netjes uit maar het zou op sommige kleine details wel iets beter mogen. Voorbeeld van een net niet afwerking: de rand om de POV heen is van metaal en is op een gegeven moment aan elkaar 'gelast', deze las is wel netjes geverfd maar niet hellemaal glad gescheurd waardoor je een verhoging ziet. Het is allemaal geen ramp maar ze hebben niet de puntjes op de i gezet. Al met al vind ik het een prima apparaat om te zien. De metalen rand en de stevige plastic cover geven het apparaat een stevig gevoel.

Prestaties:
POV vertoont geen haperingen of vertragingen, het doet wat het moet doen. Ik ben persoonlijk zeer tevreden over de snelheid van het apparaat. Kort samengevat: snelheid is goed, scherm gevoeligheid is goed, video afspelen gaat ook vloeiend.

Beeldkwaliteit:
Ik ben zeer ontevreden over het scherm. Het scherm heeft doffe kleuren en een zeer slechte inkijkhoek. Als je het scherm recht aan kijkt dan is het nog wel te doen maar zodra je ook maar enigszins de scherm kantelt begint het scherm donkerder of grijzer te worden. Zolang je het POV scherm niet vergelijkt met andere schermen dan zou je het nog kunnen accepteren, maar zodra je het wel vergelijkt met een willekeurige android telefoon dan valt het zeer tegen.

Gemist:
Hardware knoppen aan de voorkant voor menu en terug zo als te vinden op de Android telefoons. POV heeft een eigen software oplossing gemaakt maar daar ben ik niet zo over te spreken.

Niet werkend:
Ik kreeg HDMI niet goed werkend, omdat ik hier niet te veel tijd aan heb besteed hou ik het er op dat het tv probleem is.

Conclusie:
POV is een goed apparaat met een slecht scherm. Ik heb de mijne teruggebracht ALLEEN vanwege het scherm, mocht POV een nieuwe versie uitbrengen met een betere scherm (van mij apart iets duurder) dan ben ik hun klant.

Edit: 3-1-2011

Heb jij ook een Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart?

Er zitten veel taalfouten in je review, nog een keer overlezen (en verbeteren) kan geen kwaad. Verder een duidelijke review, maar voor mijn smaak zit er te weinig detail in. Bijvoorbeeld wat was er niet goed aan het scherm? Kijkhoek te klein, kleuren niet mooi, niet vel genoeg, slecht te lezen in direct zonlicht....

[Reactie gewijzigd door codeneos op 2 januari 2011 20:56]

Gek genoeg vind je in een stuk tekst van iemand die over taalfouten zeurt, net zoveel fouten.
Zucht....

Het gaat toch om de inhoud? Het is prima leesbaar en zo erg zijn de fouten nou ook weer niet.

Eens,.. het is een niet uitgewerkte review. Maar er komen toch wel wat punten naar voren die, hoe kort ook, belangrijke informatie geven.

cheers..
Volgens mij is de rand om de PoV van kunststof en niet van metaal.
Weet ik wel zeker want ik heb hem ook :).
Ja voor 350,- kun je niet alles krijgen wat je wenst.
Galaxy tab 650,- of ipad 499,- .
Dus de keuze was voor mij snel gemaakt en het scherm neem ik voor lief.
Wel is het een tweakers machientje want android froyo heeft wel wat kinderziektes voor wat betreft een telefoon os op een tablet.
Er is daarvoor ook een topic hier op tweaker.net.
Ik snap de kritiek op de missende knoppen niet. Er zitten in de rand knoppen voor terug, het 'locken' van de schermrotatie en voor aan/uit/home/kill app/sleep. Dan slaat de kritiek hoogstens op de plaats van de knoppen. Maar omdat er in de review sprake is van een software oplossing, vraag ik me af of de reviewer überhaupt wel goed naar deze tablet heeft gekeken.
Waar deze tablet in excelleert, is de processor. Die is op dit moment nog onverslaanbaar. Scherm kan beter, maar voldoet. Software kan er mee door, maar op internet zijn al diverse, betere roms te vinden. Hiermee wordt het een zeer fijn tablet.