Brando BW Ultra Clear Screen Protector HTC Desire HD Review

Tsurany 2 januari 2011, 2.318 views

Brando BW Ultra Clear Screen Protector HTC Desire HD

Pluspunten

• Niet zichtbaar, voldoet aan de ultra clear claim
  • Sluit nagenoeg randloos aan, voldoet voor mij zeker
  • Vingers glijden even gemakkelijk over het scherm

Minpunten

• Lastig aan te brengen, probleem van alle screenprotectors en deels onkunde van mijn kant
  • Geen honderd procent perfect fit

Ik heb deze screenprotector gekocht om de sixpack van Ebay enorm tegen viel, formaat was afwijkend van het scherm en de kwaliteit was slecht tot bagger te noemen. Brando staat altijd goed aangeschreven dus vandaar dat ik besloten heb de Brando aan te schaffen.

Ik heb hem voor 9 euro aangeschaft bij een winkel die momenteel niet in de pricewatch staat, www.screenprotector.nl. Het eerste exemplaar die ik in ontvangst mocht nemen gaf mij een aantal problemen met plaatsen. Deze mocht ik terugsturen en ik kreeg zonder problemen een nieuwe geheel gratis, hulde daarvoor!

Het belangrijkste van een screenprotector is dat hij onzichtbaar is, of in ieder geval geen slechter beeld oplevert. Daar voldoet deze screenprotector naar mijn mening uitstekend aan, ik merk niet dat hij er op zit tijdens dagelijks gebruik. Enkel wanneer het scherm uit staat merk je dat hij er op zit doordat het scherm vetter is, vinger afdrukken worden sneller zichtbaar en vlekken lijken sneller gemaakt te worden. Dit wist ik echter al bij aankoop, dit werd in diverse topics op XDA developers genoemd alsmede op Gathering of Tweakers.

Het aanbrengen van de screenprotector ging de eerste keer niet goed. Ik had me voorbereid door een lange hete douche te nemen, hierdoor zou de badkamer relatief stofvrij zijn. Althans, het stof zou niet meer dwarrelen door de hoge luchtvochtigheidsgraad. Echter het plaatsen van de screenprotector verliep niet eenvoudig. Eerst zonder hulpmiddelen geprobeerd, daarna met hulpmiddelen zoals water en zeep, niets hielp. De screenprotector is wel wasbaar, dus je kan hem afspoelen wanneer het mislukt is. Op een gegeven moment merkte ik dat er drie beschadigingen in de screenprotector zaten waardoor er altijd luchtbellen zouden achterblijven. Na een korte discussie met de leverancier mocht ik hem terug sturen en kreeg ik een nieuwe.

Weer had ik op dezelfde manier de badkamer voorbereid, ook dit keer kreeg ik wel weer wat problemen maar uiteindelijk is het gelukt.
De methode die ik heb gebruikt is met een stuk plakband het hele scherm af gaan om zo elk stofje van het scherm te kunnen trekken. Daarna de screenprotector goed schoongemaakt met heet water en zeep en vervolgens weer goed afgespoeld met heet water. Daarna de screenprotector uitgeschud door hem bij de randen te pakken, om geen vingerafdrukken achter te laten. Vervolgens heb ik hem op de telefoon geplakt en langzaam al het water en lucht er onder uit gedrukt. Er bleef nog wel wat water achter maar na 48 uur met ondertussen af en toe duwen was dit geheel verdwenen.

Het resultaat is op de afbeeldingen hieronder te zien:

Een zichtbaar puntje aan de rechter zijkant, uit focus maar later beter te zien. Links onder kan je de rand zien, geen perfect fit helaas.

Close-up van de linker onder hoek. Duidelijk te zien dat hij niet perfect aansluit. Let ook op de vlekken, lastiger schoon te poetsen dan zonder screenprotector.

Rechter onder hoek. Zie hier weer aan de rechter zijkant de beschadiging, wel weer out of focus maar later duidelijk te zien. In deze hoek sluit hij wel mooi aan.

Rechter boven hoek, sluit ook hier weer mooi aan.

Linker boven hoek, goede aansluiting en niet zichtbaar.

Gehele linker zijkant, afwijking te zien in de rand, loopt niet perfect langs de rand van het scherm.

Nu met scherm aan, naar mijn idee geen verlies van beeldkwaliteit, echter lastig te beoordelen vanaf foto's.

Andere kant met scherm aan.

Zijkant met scherm aan, beschadiging nu duidelijk te zien. Komt doordat de screenprotector op dat punt niet helemaal goed plakt.

Al met al ben ik dus tevreden over het resultaat, de linker zijkant loopt niet mooi, kan verholpen worden door de screenprotector te verplaatsen maar dan valt hetzelfde probleem voor aan de rechter kant. In de praktijk valt dit niet op, enkel wanneer je er echt naar gaat kijken. Het belangrijkste gedeelte, waar het daadwerkelijke scherm onder zit, is perfect, daar merk je niet aan dat er een screenprotector op zit. Ook voel je de screenprotector niet zitten met je vingers.

• HTC Desire HD

Heb jij ook een Brando BW Ultra Clear Screen Protector HTC Desire HD?

Brando is duur. Andere screenprotectors zijn ook goed
Zoek maar op ebay.
Lees voor de grap de eerste twee regels eens. Met die van eBay is het altijd gokken, met Brando weet je wat de kwaliteit is. Daarnaast komt deze uit Nederland en heb je hem gewoon de volgende dag in huis en krijg je prima service.