Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C - Reviews

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C Review

Deann 1 januari 2011, laatste update op 2 januari 2011, 712 views

Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C

Pluspunten

• Ergonomie

Minpunten

• Speling op de USB connector

Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C

Het betreft hier een laser muis die via usb aan de computer gekoppeld wordt. De muis heeft 5 knoppen en een extra knop om de gevoeligheid in te wisselen tussen 800 en 1600 dpi.

De muis wordt geleverd in een kartonnen show-case doos, die er uit ziet alsof je een futuristisch apparaat koopt, wat voor een muis van 20 euro lichtelijk overdreven is naar mijn mening. Trust vindt dit blijkbaar nodig en mij is het niet tot last dus dit is verder geen negatief punt.

Ergonomie
De muis ligt zeer fijn in de hand, aan beide zijkanten is rubber ingelegd, wat zorgt voor een goede grip.
De inhammen aan de zijkanten zijn voor mijn vingers (redelijk lang, maar dun) ideaal. Het zou voor kunnen komen dat iemand met een forse duim ze te krap kan vinden wat het gebruiksgemak niet ten goede komt.
Zelf ben ik een M115 Logitech muis gewend, waarbij de knoppen wat dichter bij de palm van mijn hand liggen. Na enkele minuten uitproberen was deze gewenning al helemaal omgeslagen, dus ook daar geen problemen.

Functionaliteit
Zoals gezegd heeft de muis 5 knoppen en een extra knop voor de gevoeligheid. Dit biedt voor mij voldoende functionaliteit. Een scrollwiel dat gekanteld kan worden zou een goede toevoeging zijn voor deze muis.
Zoals gezegd kan de snelheid gewisseld worden tussen 800 en 1600dpi, een knop hiervoor zit net achter het scrollwiel, deze is snel in te drukken wanneer nodig. Ik gebruik zelf vrijwel alleen de 800 modus.

Precisie
Op dit gebied ben ik geen expert, ik kan dus geen concrete voorbeelden geven. Maar voor mij is de precisie ruim voldoende (speel spellen waar geen extreme precisie vereist is, verder veel surf en office gebruik)

Vormgeving
De muis heeft een vloeiende vormgeving, zwart plastic aan de zijkanten en carbon print op de bovenkant. De carbon print kan door sommigen gezien worden als te "flashy", ik stoor mij er niet erg aan, en vind het zelf wat afwisseling van al het glossy zwart op mijn bureau.

Bouwkwaliteit
Tegenwoordig zijn vrijwel alle muizen degelijk gebouwd en gaan ze vaak langer mee dan de computer waarop ze aangesloten zijn. Ik schat dat deze muis ook langer leeft dan mijn pc. Ik neem hem niet mee voor mijn laptop, dat zou ik anderen ook niet aanraden aangezien het geen kleine portable muis is.
Een nadeel aan de bouwkwaliteit is de usb connector. Deze heeft namelijk redelijk wat speling wanneer hij is aangesloten. Op het moment levert dit nog geen problemen op, maar wanneer de muis vaak aangesloten en losgekoppeld wordt lijkt mij dat dit de zwakke schakel is.

Drivers en ondersteuning
De muis is plug en play, compitable met windows 7 (welke muis is dit niet?) Voor eventuele extra drivers en icoontjes voor in het configuratiescherm voor de echte fanatiekelingen wordt er verwezen naar de site van trust.
De extra software die daar gedownload kan worden kan gebruikt worden om de twee extra knoppen aan de zijkant in te stellen. Standaard staan deze ingesteld op forward/back in de browser. De mogelijkheden zijn echter beperkt. Zelf wil ik graag bepaalde formules in excel aan deze knoppen koppelen en dat was met deze software niet mogelijk. Ik heb daarom zelf het programma "X-mouse button control" gebruikt waarmee alle knoppen toch ingesteld kunnen worden op de manier zoals ik het wil.

De muis kostte me 20 euro, wat voor mij staat voor een normale goede muis, zonder speciale fratsen die betrouwbaar is. Naar mijn mening is de kwaliteit/prijs verhouding daarom ook zeer goed bij deze Trust muis.

P.S.
Als nieuwe tweaker is dit mijn eerste review, het leek mij slim om te beginnen met het reviewen van een simpel product, vandaar een nogal uitgebreide review over een relatief simpel product. Eventueel commentaar op het review wordt dan ook zeer gewaardeerd.

Heb jij ook een Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C?

Hoezo is de USB connector een negatief punt? Dat is ondertussen een standaard geworden voor de muis.
Juist, bedankt voor de verklaring, ik zal het negatieve punt wat verduidelijken.
Ik heb deze muis ook sinds één dag en een negatief punt wat me meteen opviel is dat het erg zwaar is om het muiswiel in te drukken zodat je bijvoorbeeld bepaalde links in een nieuw tabblad kan openen.