Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB Review

subjeNewbie 9 oktober 2006, 624 views

Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB

Pluspunten

• goede werking

Minpunten

• Trillingen/resonantie

Heb 2 van deze schrijven aangeschaft. Juist ook omdat hij hier als heel goed wordt beschreven.

Helaas heb ik wat andere bevinden qua geluid, eigenlijk meer trillingen/resonantie.
Installatie ging perfect, tot nu toe is de werking ook uitstekend, maar alleen beide HD's hebben een irritante trilling. Mijn kast staat op het bureaublad van mijn bureau en voel heb binnen elke seconde van lage trillengen naar "iets" hogere trillengen gaan. Dit hoor je als je heel goed luister ook, maar je voelt het.

Volgens voorgangers op deze survey is geluid nihil. Ik heb de harde schrijven hangen in mijn thermeltake kast in een aparte module, waar ze opgehangen zijn met speciale rubber schroeven. Dus eigenlijk zou ik er helemaal geen last van moeten hebben.

Eerste instantie leek het een defect te zijn, maar omdat werking goed is en beide schrijven het doen, neem ik aan dat het erbij hoort.

Zo niet hoor ik graag de reacties!

Groet Sebas

Heb jij ook een Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB?

ik heb ook 2 van deze schijven in gebruik, ze trillen idd meer dan dat ze geluid maken. zelf heb ik dit opgelost door ze tussen een sharkoon HD vibe killer te zetten. pricewatch: Sharkoon HDD Vibekiller

bij alternate is dit ding te bestellen voor 12 euro. schijf wordt dan ook nog wat stiller (voor zover hij al geluid maakt)
Ik heb ook de SP2504C maar in mijn Antec P150 trilt ie nauwelijks/niet. Ik heb hem trouwens niet in de rubberen ophangers gedaan maar gewoon op de rubberen voetjes van de HD-tray. In mijn Cooler Master Centurion 5 trilde mijn SP2004C wel, zo erg dat ik de kast helemaal op de grond moest zetten om van de lage brom af te zijn. De nieuwe >= 300 GB modellen lijker zelfs nog iets meer te trillen.
Heel vervelend, maar verder prima schjf met weinig geluid. Een extra investering in een silencer/ontkoppeling is bij deze hd's aan te raden, of een stevige kast.