Canon EOS 30D Zwart Review

Kanarie 9 oktober 2006, 243 views

Canon EOS 30D Zwart

Pluspunten

• Metalen behuizing
  • Heldere zoeker (voor een cropfactor cam.)
  • Verbeterd AF systeem
  • ISO in 1/3 EV stappen

Minpunten

• Niet weathersealed zoals Nikon D200

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Een geweldige vervanger van mijn 300D/350D. Nadat ik tweemaal de 'instapper' van Canon genomen had werd het tijd voor een wat definitiever oplossing.
Een stevigere body en betere grip waren mijn belangrijkste drijfveren. De hogere FPS, heldere zoeker, betere AF en grotere LCD scherm waren mooie bijkomende voordelen.

De 350D heeft een dusdanig kleine grip dat je 'nagelschraapsel' kreeg op de camerabody. Bij de 30D wordt er een bredere en steviger rubber handgrip gebruikt die beter in de hand ligt.
De metalen behuizing geeft een stuk meer vertrouwen dan het plastic van de 350D.

Bij het eerste gebruik van de 30D viel gelijk al de betere AF op. Wanneer je de 30D koppelt aan een lens van F2.8 of lager krijg je een nog betere AF vanwege de activeren van een "cross af" sensor.
Van tevoren had ik niet verwacht dat ik het grotere LCD scherm zo fijn zou vinden. Het scherm is helderder en heeft een grotere kijkhoek dan het scherm van de 350D.

Eindelijk heeft Canon geluisterd naar mensen die al sinds de 300D vragen om de ISO waarde ook in de zoeker weer te geven wanneer je deze verandert. Dit wordt nu ook toegepast in het nieuwe instapmodel, de 400D.

Heb jij ook een Canon EOS 30D Zwart?