Samsung PS50C7700 Review

Rotje333 31 december 2010, 2.299 views

Samsung PS50C7700

Pluspunten

• Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
  • 3D
  • Verbluffende beeldkwaliteit
  • Prachtig Design

Minpunten

• Image Retention

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Aankoop
Omdat de oude Philips CRT TV het langzaam aan het begeven was zijn we toch maar op zoek gegaan naar een nieuwe TV.
We waren eigenlijk op zoek naar een LED TV zonder 3D en met deze gedachte gingen wij richting de Media Markt maar al snel viel mijn oog op de PS50C7700 van Samsung, vooral door het prachtige design en de grootte uiteraard, ook de 3D functie was ik zeker van gecharmeerd.
Daarna nog even naar de Panasonic's gekeken maar die konden toch echt niet tippen (vooral) aan de prijs, en het design van de Samsung.
Bij de Media Markt hadden ze de TV echter niet op voorraad en dus hebben wij deze uiteindelijk bij de Foto Klein aangeschaft.
Een 3D bril was in de doos bijgeleverd, en door de cadeau actie van Samsung ook nog een digitale camera erbij, helemaal top!
We hebben hem niet laten bezorgen omdat we hem meteen wilde hebben, uiteindelijk met alle moeite de TV in de auto weten te krijgen.

Installatie
De installatie is eigenlijk puur de reden waarom ik de bouwkwaliteit van deze TV op voldoende heb gezet, namelijk het deel van de voet wat achter/onder op de TV bevestigd wordt is van plastic en niet echt stabiel.
De TV kan op de standaard nog aardig bewegen, maar dit had ik zeker wel verwacht met een TV van 127 centimeter op een enkele standaard.
De installatie van de voet hebben we met 2 personen gedaan, ik denk dat het alleen toch wel erg lastig wordt omdat de TV nogal zwaar is, maar het moet wel kunnen naar mijn idee.
Uiteindelijk alles in elkaar gezet op de kast en eigenlijk kom je er dan pas achter hoe immens hij eigenlijk is, even wennen dus!
Wij hebben er een Ziggo CI+ module bijgekocht en de installatie was super simpel, je steekt je smartcard in de module, de module in de TV en daar zijn al je (SD/HD/3D) zenders.

Design
Het design van de TV is schitterend, de geborstelde aluminium sluit perfect aan met de 'brushed black' rand en de glazen rand om de TV maakt het geheel helemaal af.
De voet van de TV kan in beide kanten 20
De afstandsbediening is ook van geborsteld aluminium en is voorzien van backlight wat in- en uitgeschakeld kan worden voor energiebesparing.
Het typen met de afstandsbediening in combinatie met het Internet@TV is niet echt praktisch maar te doen, zelf gebruik ik de Samsung Remote app op mijn iPhone voor Internet@TV, dit werkt een stuk fijner en de app werkt helemaal perfect.

Featureset
De Samsung is uitgerust met veel features, zoals o.a. 3D, Internet@TV en Media player.
Deze laatste ben ik zeer over te spreken in tegenstelling tot sommige mensen, ik heb nog geen problemen gehad met het afspelen van bestanden, behalve met ondertiteling, maar dit had ik van te voren wel verwacht.
Een .srt bestand met dezelfde naam als het film bestand toevoegen doet wonderen.
Ook heb ik een paar 3D filmpjes afgespeeld vanaf een externe harde schijf en mijn computer (via DLNA) en dat is werkelijk verbluffend.
Internet@TV werkt goed, YouTube filmpjes kijken o.i.d. is zo gedaan maar toch is het meer een gadget, niet iets wat je dagelijks gebruikt dus.

Beeld
Ik heb laatst even een Bluray film aangeschaft en deze afgespeeld via mijn Playstation 3 en de beeldkwaliteit is werkelijk schitterend, geen last gehad van Ghosting, aangezien ik maar 1 film heb gekeken heb ik hier toch maar 'geen mening' ingevuld.
Alle HD zenders zien er super uit via de CAM module, ook het 3D demokanaal is wel leuk, maar dat zijn meer opgewaardeerde tv programma's i.p.v. native 3D content.
De TV zelf kan ook 2D omzetten in 3D, dit is 'wel grappig' maar ook niet meer dan dat, voor de ultieme beleving moet je gewoon native content hebben.
Na een dartuitzending op SBS6 kon ik echter op een echt zwart scherm wel een beetje het dartbord terugvinden, dit is niet permanent dus ik stoor mij er zeker niet aan en ja, het blijft een plasma.

Heb jij ook een Samsung PS50C7700?