Philips GoGear Muse 32GB Zwart Review

Brunniepoo 17 januari 2011, 1.449 views

Philips GoGear Muse 32GB Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • Mooi design
  • Meegeleverde oordopjes

Minpunten

• Geen draagkoord meegeleverd terwijl het apparaat wel de mogelijkheid biedt (hoewel erg lastig te bevestigen)
  • Toestel lastig met één hand te unlocken.
  • Twijfels of het beeldscherm lang goed blijft.
  • Ik blijf het idioot vinden dat het locken van het apparaat geen invloed heeft op de volumetoetsen, maar dat is een 'feature' van meerdere Philipsen
  • Accuduur

Geluidskwaliteit Score: 5
Dit is inmiddels al mijn derde Philips mp3-speler dus ik wist wel wat ik er van verwachten kon en hij voldoet dan vooralsnog ook prima. Ik heb hem vooral gekocht vanwege de grote opslagcapaciteit, met mijn vorige speler (4GB) moest ik te vaak de muziek vervangen. Afbeeldingen en video's gebruik ik niet, kan ik dus geen oordeel over geven.

Het beeld is goed, ik heb alleen wel mijn twijfels of het beeldscherm over enige tijd nog goed leesbaar zal zijn, erg degelijk lijkt dit niet. Ergonomie is niet briljant, met name de lock/aan-knop is erg onprettig in het gebruik. Knoppen om te browsen werken wel fijn. Menustructuur en navigatiemogelijkheden zijn prima. Een afdekklepje voor bijvoorbeeld de mini-usbpoort had ook geen kwaad gekund.

De accu kan maximaal een uur of tien mee bij het afspelen van muziek, niet echt om over naar huis te schrijven.

[edit]Tien uur is nog aan de optimistische kant, eerder een uur of acht met de meeste voor de hand liggende instellingen voor batterijbesparing. Erger is dat de accu ook nog eens lijkt leeg te trekken als het apparaat niet gebruikt wordt, maar dat moet ik nog nader uitzoeken.

Heb jij ook een Philips GoGear Muse 32GB Zwart?

Ik heb deze zelf ook, en ik ben met name over het schermpje erg enthousiast. Die ziet er IMO haarscherp en duidelijk uit. Na een half jaar oid heb ik nog nergens krasjes oid. Waarom ben je bang dat hij niet goed blijft?

Merk jij trouwens echt veel verschil tussen ruis onderdrukking aan en uit?
Ik had na ongeveer een uur gebruik al een soort vetvlek (vingerafdruk) die met standaarschoonmaakwerk niet weg te krijgen was, leek wel ingedrukt in het scherm. Sindsdien geen nieuwe problemen, maar ben er dan ook overdreven voorzichtig mee.

En nee, ik merk niet echt verschil met de ruisonderdrukking aan of uit dus laat hem maar uit. Overigens vind ik de bijgeleverde dopjes echt super zitten, veel steviger en prettiger dan alle dopjes die ik hiervoor heb gehad.

Nb. hoe zijn jullie ervaringen met de accu? Ik heb af en toe het idee dat de accu leegloopt als hij uit zou moeten staan. 's middags bij wijze van spreken nog half vol, de volgende ochtend ineens helemaal leeg. Vraag me dan af of het apparaat zich wel goed van standby naar 'uit' schakelt.
Het is wel grappig dat jij het raar vindt dat de volumeknoppen niet gelokt worden. Dit is bij meerdere telefoonmerken ook het geval en ik vind dit eigenlijk best fijn. Dan kan ik mijn volume harder/zachter zetten door alleen maar op m'n broekzak te drukken.
Nou, het vervelende is natuurlijk dat het ook de andere kant opwerkt: het kan ook ongewenst gebeuren en mijns inziens heb je nou juist een lock-functie zodat je er niks per ongeluk kan gebeuren.
Ik heb hem ook, supergoedkoop maar bij mij gaat de achtergrondverlichting niet uit.. Ookal stel je dit wel in bij het menu.. Heb jij dat ook?
Scherm vind ik ook maar matig. lijkt maar 16 bits te zijn.
Het heet een Backlight Timer, er staat nergens dat die achtergrondverlichting dan uit zou moeten gaan ;) , maar ik merk ook geen enkel effect van die instelling inderdaad.

[Reactie gewijzigd door Brunniepoo op 21 januari 2011 20:52]