HTC Desire Z Grijs Review

Mask84 30 december 2010, laatste update op 30 december 2010, 861 views

HTC Desire Z Grijs

Pluspunten

• Android 2.2
  • qwerty toetsenbord

Minpunten

• accuduur
  • Word na installatie applicaties langzamer.
  • Loop af en toe vast.

android 2.2 werkt zeer prettig en de sense interface is ook top.Toetsenbord schuift vrij makkelijk uit waardoor het de indruk wekt dat het lam is. Ben benieuwd hoe dit na een jaar dagelijks gebruik is. Voor de rest prima telefoon en ben er helemaal blij mee. Jammer dat de accu techniek zo achterblijft. Toestel loopt af en toe vast en kan pas na opnieuw plaatsen accu correct opgestart worden. Hopelijk halen ze deze bug er snel uit. Tevens heeft intensief gebruik van apps een grote invloed op snelheid, logisch maar gaat iets te snel achteruit.

Heb jij ook een HTC Desire Z Grijs?

De accuduur valt heel erg mee hoor, ik neem aan dat dit je eerste smartphone is? Smartphones gaan nou eenmaal minder lang mee dan een simpele Nokia.
Wel een errug magere review. What about: featureset, kwaliteit functies (scherm, camera, muziek, snelheid software, opstart snelheid), degelijkheid & bouw, etc. ?

Mis ik allemaal en zijn imo nogal belangrijke punten bij het beoordelen van een smartphone.

[Reactie gewijzigd door Luwe op 31 december 2010 00:00]

De accutechniek gaat wel vooruit, echter de beeldschermen en featureset worden per generatie ook steeds groter!
Sorry - de review is nogal mager, maar dat zijn de reacties ook. Het niveau op tweakers is wat mij betreft een aantal jaren dalende.

Voor wat het toestel betreft:
  • De accuduur is dramatisch slecht - als je het toestel ook maar een beetje intensief gebruikt haal je de 8 uur niet. Als zakelijk toestel is deze smartphone dan ook totaal niet geschikt.
  • Het klopt dat het toestel steeds langzamer wordt - een reboot lost het probleem op
  • Automatisch scherm dimmen werkt gewoon niet goed - het scherm blijft veel te fel waardoor de accuduur er niet beter op wordt.
  • Kwaliteit van het toetsenbord: wel aardig, maar haalt het zeker niet bij die van een blackberry.
  • Opstartsnelheid is meer dan prima
  • Degelijk is het toestel niet: de powerknop is bij mij al gesneuveld en de constructie om het keybord uit te klappen is erg kwetsbaar.
  • Handsfree volume is zwaar onvoldoende.
Kortom: leuke consumententelefoon/speelgoed - maar ik ga toch weer een blackberry halen (en nee, ik ben geen blackberry fan..het merk zal me worst zijn. ik ben zuiver in features geinteresseerd).

tot zover mijn ervaringen.

[Reactie gewijzigd door Pasc66 op 31 december 2010 09:46]

Zet hier je "review" neer. De productreviews worden zo vervuilt.