ASRock 939Dual-VSTA Review

dany dio 8 oktober 2006, laatste update op 8 oktober 2006, 490 views

ASRock 939Dual-VSTA

Pluspunten

• een mooi upgrade bord.
  • je kan AGP kaarten blijven gebruiken totdat PCI-E kaarten in prijs zakken in het middensegment.
  • upgraden naar AM2 processoren en DDR2 geheugen is mogelijk.
  • stabiel.
  • simpele driver installatie (ik was via borden gewend ;-) ).
  • stil (geen chipset fan).
  • je huidige DDR geheugen kan op dit bord hergebruikt worden.
  • spotgoedkoop in verhouding met conroe 2 borden (mobo en 4000+ processor samen voor 170 euro gekocht in September 2006 ).

Minpunten

• de layout is minder gunstig als je nog IDE aparaten gebruikt.
  • minder snel dan conroe 2 combinaties (ik heb een AMD K8 4000+ geinstalleerd).

Layout Score: 2
wat betreft de layout van het bord: als je zoals in mijn situatie 4 IDE aparaten (2 harddiks en een DVD-ROM en DVD-RW) moet aansluiten, wordt het krap in de kast en is de bijgeleverde IDE kabel bijna te kort.
Alles paste net. de IDE kabel van de DVD drives moet krap over mijn XFX 6800 LE kaart geleid worden, en de in de midi ATX kast aanwezige floppy drive heb ik maar niet opnieuw aangesloten.
toch nog iets positiefs: het ombouwen in de kast nam een extra uurtje tijd, maar alles werkt wel 100%.
ook is het toe te juichen dat Asrock 2 IDE connectoren op dit bord zet, juist omdat ik denk dat dit bord gebruikt wordt door mensen die hun AGP kaart en IDE apparaten een wat langer leven willen geven in combinatie met de AMD X2 processor.
als je Gigabit lan kan missen heeft dit bord wat mij betreft echt voldoende features.

Heb jij ook een ASRock 939Dual-VSTA?

- upgraden naar AM2 processoren en DDR2 geheugen is mogelijk.

ik heb deze ook en ik weet dat er am2 op kan via zon bordje maar waar is die te koop ?
en ddr2 past er niet in? omdat het een ddr bord is toch ?

Ik heb 2x dit setje gekocht dit mobo + 2x 4000+ san diego

en eerlijk is eerlijk het was zijn geld wel waard
zodirect post ik een review:)
- upgraden naar AM2 processoren en DDR2 geheugen is mogelijk.
Bij veel webshops onder 'moederbord accessoires'.
Op het bordje zit een AM2 socket en 4x DDR2 slots.