Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

Sony BDV-F500 Review

xsillian 30 december 2010, laatste update op 30 december 2010, 2.818 views

Sony BDV-F500

Pluspunten

• uiterlijk
  • Geluidskwaliteit
  • gebruiksgemak
  • Beeldkwaliteit
  • Prijs (want die is ze slecht nog niet)

Minpunten

• usb kan geen ntfs lezen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Na lang kijken, luisteren en vergelijken, heb ik uiteindelijk gekozen voor deze sony. Mede omdat het design natuurlijk uitmuntend is.

De set is een pracht om te zien, maar dat is natuurlijk een leuke bijzaak voor een geluids installatie. Het aansluiten is echt een fluitje van een cent. 3 speaker draden en een netsnoertje. aangesloten via hdmi en dat is meteen iets waar we duidelijk over kunnen zijn, de beeldkwaliteit is subliem! Menu is gelijk aan die van bijvoorbeeld de psp en ps3, Horizontale balk met een verticaal scrollmenu. Het menu is overzichtelijk en duidelijk. Dit maakt de set ook zeer gebruiksvriendelijk.

dan nog het geluid. Vergis je niet, 2.1 gaat het niet halen bij 5.1, dus verwacht niet dat het een volwaardig geluidsbeeld geeft, zoals je eventueel van 5.1 gewend bent (vandaar ook mijn iets lagere waardering.)
Maar voor 2 kleine luidsprekers en een bescheiden subwoofer, is het geluid zeker boven verwachting. Als je ze juist heb ingesteld dan geeft de set een mooi klankbeeld en kraakhelder. Leuke feature: deze set levelt je mp3's, heb je een wat slechtere kwaliteit mp3, dan zorgt de sony voor een kraakhelder geluid!
de verschillende (voorgeprogrammeerde settings zijn Top, helemaal de true dts en neo6)

Kortom, zoek je een mooie set en neem je genoegen met 2.1, dan is deze de absolute aanrader. Deze wint het zeker van oa de phillips hts7200 en alle samsung of lg's. Eerlijk is eerlijk, mocht je iets minder met design hebben, dan ook je ook kiezen voor een pioneer. Dit is een "plat" model met iets grotere speakers, maar ook zeker de moeite waard om te luisteren. Ik vond persoonlijk de sony fijner klinken, maar de pioneer ook! Smaken verschillen, dus ga op zijn minst even luisteren.

Digital media poort is idd top, maar ze moeten zeker naar ntfs, fat is eigenlijk de moeite niet, je kan geen blu-ray van hdd spelen en eigenlijk ook geen volwaardige dvd, kortom: je heb er weinig aan voor video.

Persoonlijk vindt ik de aansluitmogelijkheden wat karig, 2 optische ingangen en een audio in. Uiteraard is het maar een klein apparaatje, maar een coaxiale ingang had er wel bij gemogen. Lan aansluiting is daarintegen weer top, leuk om bv youtube te kijken en wat losse programma's op uitzending gemist, maar dat is te verwaarlozen. Updaten is simpel, 1 druk op de knop en verder wachten maar, gaat helemaal vanzelf.

Ik ben dik tevreden met dit apparaat, ik had het leuk gevonden als er wat kleine extra's of wijzigingen in de firmware zouden kunnen komen (oa wijzigen van de benamingen voor de audio ingangen en idd het formaat voor de usb poorten) Wellicht komt dit nog en zo niet, jammer dan.... het is puur een luxe probleem.

Heb jij ook een Sony BDV-F500?

Ik heb deze prachtige set ook in mijn bezit. Ik sluit mij volledig aan bij je revieuw. jammer dat je idd geen nfts kan gebruiken, maar dat heb ik opgelost door en Netgear wndr3700 te kopen, harde schijf eraan en zo stream ik alsnog en volwaardige blu-ray richting de sony.

Gr marcel.
Op internet is te lezen dat deze 2.1 set "Made for iPod" is.

Betekent dit dat je je iPod/iPhone direct met de standaard USB kabel op dit apparaat kan aansluiten? Of moet hier nog los een (dure) Sony cradle voor worden aangeschaft?
kan de bluray speler ook 3d content afspelen? (staat niet in de tweakers specs)
Klik is op de link voor specificatie's fabrikant:
Blu-ray 3D™-systeem met onlinemediastreaming en USB
Klopt het dat er geen hoofdtelefoon op aangesloten kan worden?
Ha. Ik zat te denken om zelf ook een review te plaatsen om dat punt van sandz ook aan te geven. Er zit geen hoofdtelefoon-uitgang op. Ik vraag me af of het werkt door de hoofdtelefoon in de Sony TV te doen aangezien deze bij mij is aangesloten via HDMI en optisch... Geen idee of dat kan, en vooralsnog niet geprobeerd.