Sonos CONNECT Review

pgerrits 30 december 2010, laatste update op 30 december 2010, 2.509 views

Sonos CONNECT

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede bouwkwaliteit
  • Veel mogelijkheden
  • Updates (met extra functionaliteit)

Minpunten

• Spotify integratie is slecht. Veel nummer kunnen niet gestreamed worden.

Kwaliteit Score: 4
Sinds gisteren heb ik de Sonos ZP90 in mijn bezit. Wat een geweldig aparaat...

Ik heb het apparaat gekocht voor 2 redenen. 1. ik vind het een leuke gadget. 2. Ik wilde iets hebben waarmee ik mijn mp3's kan beluisteren, radio kan luisteren en spotify kan proberen.

Via een vriend kwam ik op de producten van Sonos terecht. De ZP90 was voor mij voldoende omdat ik al een versterker in huis heb.

Bij thuiskomt gelijk aan de slag gegaan. De inhoud van de doos was goed. Het product zat goed verpakt en er zat genoeg bij. Een nette platte utp kabel die lang genoeg is. Daarnaast 2 aansluit kabels voor de audio.

Het installeren was kinderspel. De sonos aansluiten op je netwerk en stroom erop is in principe voldoende. De software even installeren op je pc, in mijn geval Mac. De installatie en configuratie duurde ongeveer 5 minuten. In minuut 6 had ik al mijn favoriete internet radiostation aanstaan.De controler functie op de ipad/iphone werkt erg goed. Ideaal om even een muziekje aan te zetten.

Binnen de Sonos heb je erg veel mogelijkheden. De menu's zijn duidelijk en je kan diverse dingen aanpassen. Het maken van playlist is kinderlijk eenvoudig. Ideaal vind ik dat je playlists kan maken van nummers uit diverse bibliotheken. Dus bijvoorbeeld een nummer uit itunes, een nummer van mijn nas en nog 10 nummers van Spotify. Het opslaan van deze playlists kan met een druk op de knop en kan later wederom gebruikt worden.

Na mijn positieve relaas, wil ik even iets negatiefs noemen. Dat is de integratie met Spotify. In principe is deze goed. Echter kan je niet alle nummers van Spotify streamen naar je Sonos. Waarom en welke precies is een compleet raadsel. Gister avond kon ik een album van Nelly Furtado niet streamen. Vlak voordat ik naar bed ging wilde ik het nog even checken, toen kon het wel opeens. Vanmorgen kon het weer niet.

Na wat gezoek op diverse fora blijkt dat er een bug is. Echter zegt spotify dat het komt omdat Sonos premium tracks soms verkeerd interpreteert. Sonos zegt dat het komt omdat Spoitfy de nummers verkeerd aanbied.

De geluidskwaliteit is prima (optisch aangesloten). Dus daar weinig over te zeggen.

Ik heb verder geen negatieve punten kunnen ontdekken. Ik vind het een top product en het is de prijs volledig waard.

Heb jij ook een Sonos CONNECT?

Komt het nog vaak voor dat je nummers uit Spotify niet kunt streamen?
En het meest ideale aan Sonos is dat je het in de toekomst zeer eenvoudig met meerdere componenten kunt uitbreiden. Zoneplayer 120, PLay5 of een play3.

Zelf speel ik wel eens met deze installatie met 5 zones,