Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K52F-SX182V Review

gillus 30 december 2010, 3.195 views

Asus K52F-SX182V

Pluspunten

• zie boven

Minpunten

• Er staat wel veel zooi op de laptop al ge´nstalleerd. Een crappy virusscanner die na 20 dagen verloopt en allemaal programma's die trials zijn en weinig meerwaarde bieden. tevens net als sommige extra spellen die zijn ge´nstalleerd. Dit vond ik dan wel weer jammer, dat die niet zonder reclame wordt aangeleverd.

Nadat mijn Medion zijn VGA kaart het leven had gelaten ben ik op zoek gegaan naar een laptop die rond de 550 euro lag. Zodoende ben ik de ASUS K52F tegengekomen via tweakers.

De reden dat ik voor deze ASUS heb gekozen is dat de specificaties zeer goed zijn voor een bedrag van 550 euro. Na twee dagen de laptop besteld te hebben via Redcoon kreeg ik hem netjes thuis binnen.

wat viel mij op:

- opstart en afsluit tijd is bijzonder kort, wat fijn is als je snel weg moet.
- Je hoort nagenoeg de koeling niet.
- De beeldkwaliteit is ook naar wat ze zeggen HD, dit heb ik o.a getest door 1080P film te kijken.
- Voor gaming is die prima, heb geen problemen ondervonden zodra ik Left for dead 2 of half live 2 speelde op de hoogst mogelijke instellingen.
- Het geluid van de laptop is wel mooi, zoals het als premium sound wordt aangeboden, alleen kan het geluid niet echt hard aangezet worden, ook niet met systeemvolume e.d.
- Echter zoals aangegeven wordt op de stickers "facial Recognition Logon" heb ik de mogelijk om dit te doen voor inloggen nog niet kunnen vinden op de laptop, ook niet een programma o.i.d. om dit te kunnen configureren.
- De vormgeving is prettig van de laptop, ze hebben voor een matte case gezorgd zodat je niet met een spiegelend oppervlak te maken hebt.
- Prettig gewicht heeft de laptop, ik moet regelmatig mijn laptop meenemen naar school/werk, maar heb geen last van het gewicht van de laptop.
- Toetsenbord typt lekker, de knoppen liggen ver genoeg uit elkaar zodat je geen andere knoppen raakt tijdens het typen. ze worden ook redelijk gedempt waardoor je vrij stille aanslagen hebt.
- Er is al vooraf Windows 7 home premium (standaard 64 bit) ge´nstalleerd. Ik had eerst Ultimate, maar moet zeggen dat er niet echt grote verschillen zijn tussen die twee.

- wat mij ook niet duidelijk werd van deze laptop vˇˇr ik hem kocht was de batterijduur. Waar ik achter ben gekomen is dat zodra je hem op de energie zuinige modus zet de batterij ongeveer 3,5 uur meegaat(volgens te verwachten batterijduur). Dit heb ik echter nog niet getest door die 3,5 uur volledig zonder netstroom te gebruiken.

Kortom ik denk dat je voor het geld een hele goede laptop krijgt, die gewoon doet wat die moet doen.

Heb jij ook een Asus K52F-SX182V?

Je geeft aan een 1080p film te hebben gekeken. Het scherm ondersteund helaas geen 1080p, dit wordt gecomprimeerd naar 720p.
Voor 1080p heb je minimaal 1920x1080 nodig, dus die vlieger gaat niet op!
Het is echter wel mogelijk om het te bekijken op 1080p, alleen heb je hetzelfde resultata als je een 720p scherm kijkt op een 1080p, je kunt pixels tellen.
Heeft wel een HDMI uitgang :)
Goede review. Over je minpunten, die gratis software valt imo bij Asus nog wel een beetje mee. Zodra je aan een Acer oid begint zit er meer crap bij, en wat ik zo lees word dat helaas bij Asus ook steeds meer gedaan.. :)
Even een vraagje aan jullie..
Wat zit er precies bij deze laptop?
Behalve natuurlijk de laptop zelf en de lader en batterij en manuals etc.. :)

-Zit er nou een dummy sd kaart in ter bescherming tegen stof voor in het gleuf?
-Zit er een klittenband voor oplaad kabel bij?

Want dit zat er bij mij niet in??? Terwijl ik het wel zag op een filmpje..

En zit het toetsenbord ook los ter hoogte van de escape toets bij jullie?
Als ik op de esc toets druk lijkt het net of hij los zit... ??

Alvast bedankt voor de antwoorden...
Beste

Er zit geen dummy SD kaart in het slot. En ook geen klittenband voor de oplader.
Denk dat dat ook niet echt een gemis is toch ?

Van die escape toets moet je even je garantie aanspreken ben ik bang, want dat hoort dus niet. (iig niet bij mijn laptop)

Overigens zitten er niet echt veel extra's bij de laptop als voorgenoemde. Klein nadeel van je niet aanwezige dummy zou stof opname kunnen zijn. Heb je weer een goede reden om vaker schoon te maken ;)

succes
Nog een vraagje,
Heeft (deze) asus een mat of glossy scherm?
Heeft deze nu wel of geen hdmi uitgang. Volgens tweakers.net wel, maar bij de specificaties op de website van asus niet. Wie o wie kan mij dit vertellen
"Waar ik achter ben gekomen is dat zodra je hem op de energie zuinige modus zet de batterij ongeveer 3,5 uur meegaat(volgens te verwachten batterijduur). Dit heb ik echter nog niet getest door die 3,5 uur volledig zonder netstroom te gebruiken."

Nog niet getest... dus je bent er zelf ook nog altijd niet achter gekomen???????
Ja klopt, ik denk dat het ook wordt gemeten met een constant proces en niet wisselend gebruik. Soms gebruik ik vrij zware programma's (Premiere pro etc) die veel stroom verbruiken dus vandaar.

Als je het dan toch wilt weten zou ik even hier kijken, er staat vast wel een tooltje bij die een antwoord kan geven:

Succes!