Trust Qubic Speaker Set Review

macaidwin 29 december 2010, laatste update op 29 december 2010, 1.257 views

Trust Qubic Speaker Set

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede bouwkwaliteit
  • Prima afmetingen
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Interne 220V voeding

Minpunten

• (nog) niet van toepassing

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van spullen van 'Trust', vooral door eerdere ervaringen 8)7 . Ik was nu op zoek naar een leuke voordelige speakerset voor bij de pc, die ook kwa uitstraling gezien mag worden.
Deze hout-look speakers bevielen me wel kwa uitstraling en tja... voor dat geld weer eens een gokje wagen met dit merk. Aangezien er verder geen drivers e.d. voor nodig zijn, kan er op de pc zelf ook niets mis gaan.
En ik moet zeggen, de speakers zijn beter dan ik had verwacht voor dit geld.
Er zit goed geluid in, de vormgeving past bij wat ik wilde en de speakers voelen kwa bouwkwaliteit goed aan. Ze zijn redelijk zwaar en voelen niet als goedkope rommel aan.

De afmetingen kon ik nergens op internet vinden, alleen de maat van de verpakking. Daarom bij deze de maten per speaker (buitenmaat):
Hoogte: 18,5 cm (inclusief de voetjes)
Breedte: 12,3 cm
Diepte: 11,3 cm (exclusief de bekabeling en draaiknoppen en schakelaar)

Aansluiten was uiteraard simpel, maar er zit evengoed een korte handleiding bij met alleen afbeeldingen, om duidelijk te maken waar de kabeltjes op moeten worden aangesloten en waar de knoppen voor dienen.
Aan-uit schakelaar en 'Tone' knop zitten aan de achterkant, Volume knop aan de voorkant.

Uitgebreide geluidstesten heb ik niet gedaan, lijkt me ook wat overbodig in deze prijsklasse ;) maar gewoon even wat verschillende muziek afgespeeld en geluisterd hoe het klank, de bas en de stereo-ervaring overkomen. Zeker voor deze prijs is de kwaliteit goed te noemen.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, mochten de speakers nogal snel gaan kraken of uit elkaar vallen, zal ik deze review uiteraard aanpassen.

Heb jij ook een Trust Qubic Speaker Set?