Enermax Apollish Fan-8cm, 120mm Review

gillegun 29 december 2010, laatste update op 29 december 2010, 376 views

Enermax Apollish Fan-8cm, 120mm

Pluspunten

• •Goede airflow
  • •PWM voor de liefhebbers
  • •on/off switch LED
  • •Ultieme stilte in full speed
  • •Uitneembare rotor (handig bij het afstoffen)

Minpunten

• •cablemanagment (sensor kabel+on/off switch led)
  • prijs

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Airflow

Heel goede airflow op low speed en op full speed. Zekers goed in verhouding met het geluidsniveau (ik hoor de fan niet)

Geluidsproductie
Is gewoonweg muisstil. Er worden zelfs anti-vibratie schroeven meegeleverd, zodat er weinig tot geen trillingen kunnen ontstaan

Deze prachtige fan, die al heel stil zijn werkdoet, wordt geleverd met een 3pin to 4pin(molex) adapter en 4 antivibratie schroeven (is eigenlijk niet nodig, want de fan maakt toch geen geluid)

pro's:

-doet zijn werk in ultieme stilte, zelfs op full speed hoor je hem niet

-15 led's aangebracht

-on/off switch

- je kan de fan zelf uit zijn frame halen, om hem te reinigen verplaats +

-redelijk veel luchtverplaatsing
- PWM functie (voor de liefhebbers, voor mij geen must)

cons: -on/off switch hangt aan een kabeltje, dus je moet die ook weg kunnen werken (cablemanagement)
-als je de fan op fancontroller gebruikt, zullen de led's ook minder schijnen, tot zelfs uit zijn, als je da fan trager laat draaien (dus geen apart powercircuit)

-kortweg: een aanrader!

Heb jij ook een Enermax Apollish Fan-8cm, 120mm?

hoeveel graden koeler is je computer geworden. Voornamelijk je harde schijven en cpu (en welke koeler zit daarop)?
Ik gebruik de fan niet op de cpu koeler zelf (Prolimatech Megahalems Engineering Sample). Ik gebruik de fan's op exhaust(2*), intake(4*). Mijn pc had vroeger de Scythe Slip Streams 1900rpm op deze plaatsen, maar voor een casemod koos ik voor de Enermaxen. Ik weet dat mijn slip streams zorgden voor meer airflow, tenkoste van geluidsniveau. De enermaxen zijn echt GELUIDSLOOS, en houden mijn systeem koel (2-5 graden hoger dan kamer temperatuur).

als ik thuis ben kan ik uiteraard eens de temperaturen meten (zit nu in avondles);)
Oké dankjewel een goed programma is Speccy heel makkelijk in gebruik en geeft je alle informatie!