HP iPAQ hx2410 Review

Ben1985 8 december 2008, 1.430 views

HP iPAQ hx2410

Pluspunten

• Zeer compleet met WiFi, Bluetooth, Infrarood en zowel CF als SD/MMC uitbreidingsmogelijkheid

Minpunten

• Geen WPA2 encryptie, accu wordt na 1,5 jaar minder

Veelzijdigheid Score: 5
Ik heb deze PDA van HP nu sinds februari 2005. Het is een goede pda met de mogelijkheid tot gebruik van Compact Flash kaarten en SD/MMC. Met name de uitbreidbaarheid was voor mij een argument om deze aan te schaffen, aangezien ik zowel SD als CF kaarten regelmatig gebruik, in verband met digitale camara's waarvan ik dus geheugenkaarten heb liggen.

Dit model is inmiddels wat verouderd, de opvolger is de hx2490, maar voor zover ik weet is het enige verschil dat op mijn model Windows Mobile 2003SE draait en op de hx2490 Windows Mobile 5.

Ik heb wel een klein minpunt ondervonden toen ik het apparaat heb gekocht. De accu is namelijk verwisselbaar, en om ervoor te zorgen dat tijdens het wisselen de pda niet wordt gereset, zit er een back-up batterij in. Deze bleek echter kapot, was leeg en werd niet opgeladen. Dit ontdekte ik binnen 2 dagen, waarna ik naar de winkel heb gebeld dat er iets mis was. De pda zou worden opgestuurd als DOA, maar dat ging wel een halve week duren, aangezien ze op dat moment geen exemplaren meer in voorraad hadden. Maar na een halve week had ik een nieuwe, die het nog steeds goed doet.
Overigens heb ik wel direct HP gebeld, maar die hebben zich er toen nogal makkelijk vanaf geholpen, ze zeiden dat ik bij de winkel gewoon een nieuwe kon halen, aangezien het binnen 7 dagen na aankoop defect bleek te zijn. Hierna heeft de winkel alles geregeld en HP gemeld dat ze zich er te gemakkelijk vanaf hebben geholpen, aangezien ze normaal gesproken zelf de pda ophalen (hiervan was ik eerst niet op de hoogte dit werd mij meegedeeld door de winkel).

Verder is het een zeer complete pda, met WiFi, Bluetooth, Infrarood en zowel CF als SD/MMC uitbreidingsmogelijkheden. Minpunt is wel dat de WiFi geen WPA2 encryptie aankan, enkel WPA. Daardoor moest ik de beveiliging van mijn draadloos netwerk opnieuw instellen, maar dan in WPA.

De accu doet het redelijk lang, alleen begint die nu na iets meer dan anderhalf jaar toch minder te worden.

Update 17-08-2007
Ik heb nu ongeveer een maand een andere accu voor deze PDA. Er zit nu een hoge capaciteitsaccu (2880 mAh ipv 1440) in. Deze nieuwe accu (originele van HP) gaat behoorlijk lang mee. De accu zat na bijna anderhalf uur navigeren met een bluetooth GPS ontvanger nog op 89%, dus dat zit wel goed. Enige nadeel van de nieuwe accu is dat de PDA nu iets dikker is doordat de accu dikker is, met een ander klepje erbij.

Update 08-12-2008
Sinds juli 2008 draait er Windows Mobile 6 op. Ik moet zeggen, het draait een stuk sneller dan de standaard WM 2003SE die meegeleverd werd met het toestel. Ook heb ik het idee dat de accu een stuk langer meegaat dan voorheen. Ik heb 9 uur aan een stuk door met de bluetooth aan naar Zwitserland genavigeerd, bij aankomst was de accu nog op 32%. En dat terwijl Media player op de achtergrond ook aan het afspelen was. Voorlopig blijf ik hem nog wel gebruiken...

Heb jij ook een HP iPAQ hx2410?

Als je direct met HP had gebeld, hadden zij de oude opgehaald en een nieuwe verzonden onder DOA. DOA is 30 dagen na factuurdatum van toepassing.
Klopt, maar als de winkel zelf voorraad heeft, is bij de winkel wel de snelste methode om meteen een nieuwe te krijgen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe je WM6 geinstalleerd hebt op dit systeem. Ik kan nergens hier iets over vinden. Zou je iets meer hierover kunnen vertellen alsjeblieft?