WD Re 4, 2TB - Reviews

Specificaties 2TB • 3.5" HDD (SATA-300) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

WD Re 4, 2TB Review

doekoe2k5 8 februari 2011, laatste update op 8 februari 2011, 3.446 views

WD Re 4, 2TB

Pluspunten

• prestaties, betrouwbaarheid, stabiliteit.

Minpunten

• prijs, geluidsproductie

Intro
Bij het claimen van garantie van een andere harde schijf: WD RE2 500GB werd pardoes deze naar mij opgestuurd. Hierdoor heb ik eigenlijk direct 3 WD RE2 500GB schijven over waar ik nog iets leuks voor moet bedenken.

Algemeen
Het is simpelweg een harde schijf waar geen features bij zijn geleverd gewoon de schijf zelf.

Prestaties:
Hiervoor heb ik het programma HD Tune en Crystal Disk Mark gebruikt. Zie hiervoor de bijgevoegde illustraties.
In HD Tune zijn de gemiddelde leesprestaties van 115 MB/s met een minimum van 71,7 MB/s en een max van 145MB/s. Bij CrystalDiskMark zijn er veel meer prestaties op te noemen, hiervoor kun je het beste de bijgevoegde illustraties bekijken.

Betrouwbaarheid en stabiliteit

Ik heb de schijf nog niet erg lang, maar heb deze op goed gezet aangezien ik bij een RAID Edition schijf hiervoor wel wat mag verwachten. Ook de garantie zit hier bij deze schijf wel snor, dit heb ik tenminste gemerkt bij Western Digital in zijn algemeenheid

Geluidsproductie
De schijf maakt uiteraard geluid, het geluid springt er niet bovenuit op andere harde schijven, ikzelf heb ook geen test apparaatje hiervoor. Het is in elk geval geen storend geluid.

Volgens de specificaties van de fabrikant is de geluidsproductie als volgt:
Idle Mode 29 dBA (average)
Seek Mode 0 34 dBA (average)
Seek Mode 3 30 dBA (average)

voor mijn gevoel is dit toch stukkie meer, en dit wordt ook bevestigd door de review van Tomshardware.

De schijf is dan ook niet bedoeld voor in een thuiscomputer

Warmteproductie
Ik heb de schijf nog niet boven de 38 graden celsius gezien, op moment van schrijven is hij 35 graden celsius. Dit bij een omgevingstemperatuur van 21 graden Celsius. Ook handig om te weten is dat er geen andere harde schijven de RE4 gezelschap houden, het is winter, dus dit zijn positieve omgevingsfactoren.

Ik heb de prijs op slecht gezet aangezien de prijs wat betreft de prestaties van de harde schijf erg hoog is boven de 200 euro. Ikzelf heb dan wel niks betaald maar dat vind ik er niet toe doen.

Fijne schijf, goede prestaties, 5 jaar garantie, maar je moet er wel wat voor over hebben.

Heb jij ook een WD Re 4, 2TB?

Nogal "kale" review. Kan je niet vertellen hoe de HDD presteert als je net 1TB ernaar hebt weggeschreven? En ik zou hem hebben teruggestuurd, iedereen maakt fouten....