Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2311H Zwart Review

Maffie500 28 december 2010, laatste update op 28 december 2010, 2.055 views

Dell Ultrasharp U2311H Zwart

Pluspunten

• Beeld, afwerking, aansluitingen.

Minpunten

• Backlight bleeding.
  • Hdmi

Ga een korte review geven omdat ik het scherm nog maar 2 dagen in mijn bezit heb en daardoor nog niet alle pro’s en contra's ontdekt heb.
Ik heb deze monitor gekocht om te kunnen gamen (eyefinity) en mijn grafisch werk te kunnen uitvoeren.
Beeld: prachtig beeld maar toch een klein beetje last van backlight bleeding (hoeken), maar dat stoort me niet tijdens het werken of gamen.

Ghosting en lag:
Vermits ik gehoord had dat ips panelen niet zo snel zijn dan tn panelen was ik toch bezorgd tijdens het gamen dat ik ghosting of lag zou hebben.Mijn vrees bleek ongegrond, gamen gaat perfect ik zie geen verschil met mijn andere monitors.

Aansluitingsmogelijkheden :
Vga, dvi en displayport
De aansluitingsmogelijkheden zijn voor mij perfect. Het is mij voornamelijk te doen voor de displayport aansluiting. Omdat het scherm 16:9 1920x1080 is had dell er toch beter ook een Hdmi aansluiting op kunnen voorzien.

Afwerking:
Scherm zit degelijk in mekaar en je kunt het scherm ook draaien en in de hoogte verstellen.

Conclusie:Een monitor die zijn prijs meer dan waard is. Je kunt denk ik geen goedkopere prijs vinden voor een 23 inch monitor met een ips paneel.

Ik zal mijn review nog aanvullen als ik het scherm wat meer heb kunnen testen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2311H Zwart?

Je hebt er toch DVI opzitten? Dan kun je er toch gewoon een DVI - HDMI kabel inprikken? dat maakt verder niets uit. Als er geen ingebouwde speakers in de monitor zitten, dan maakt het verder weinig uit of je er HDMI of DVI op aansluit.
Inderdaad daar heb je gelijk in.
Maar je kunt wel een soundbar installeren op het scherm heb ik net gezien.
Dan zou het natuurlijk wel handig zijn.
Ik lees niets over usb aansluitingen in de voet van de monitor. Of zitten die er niet op? Kan het mis hebben..
Die van mij heeft geen backlight bleeding. Wel IPS-glow, maar dat is onvermijdelijk.

@DDR Er zit links onderin het scherm een aansluiting voor de usb hub, welke vier inputs heeft (twee links onderaan en twee links aan de zijkant).
Ik ben rond aan het kijken voro een nieuw schermpje en overweeg de overstap te maken naar een IPS panel.
Jij stelt hier dat je ondanks de refresh-rate (8ms ie 125 beeldjes/sec grijs-grijs) geen ghosting merkt. Zijn er andere mensen die dit kunnen beaamen? en verder vroeg ik mij af hoe het zit met ips-paneeltjes en input lag. Vergelijkbaar met de welbekende TN paneeltjes?
die acht milliseconden heeft niets te maken met de refresh rate hoor. je kan niet zomaar stellen dat er 125beelden per seconden grijs zijn. de daadwerkelijke refresh rate zal waarschijnlijk 60 Hz zijn en dat betekent dus dat er daartussen een grijs beeld zit en dat zijn er dan ook 60 per seconde en geen 125.
De meeste reviews zijn positief over de input-lag. Deze schijnt niet/nauwelijks aanwezig te zijn. Response is altijd wel wat langzamer dan TN panelen. Een TN paneel heb je al met 2ms reactietijd, IPS panelen hebben toch al snel 8ms reactietijd.

Refreshrate is vaak 60Hz en dus duurt 1 beeldje 1/60e van een seconde.

Bij een grijs-naar-grijs response van 8ms duurt het dus ongeveer een half beeldje (0.008/0.0167 = 0.48) voordat van 1 grijstint naar een andere grijstint geschakeld is.

Dit is zo snel dat je dit waarschijnlijk niet eens merkt. Mogelijk enkel bij héél snel bewegende objecten in beeld zul je een zweem/spoor kunnen zien. Men is het in het algemeen over eens dat alles sneller dan 10ms reactietijd is niet meer te onderscheiden voor een gewoon menselijk oog. Er zullen echter vast bij uitzondering mensen zijn die het wel merken.
Thanks voor de informatie. Ik had dit scherm al op mijn shortlist staan voor een eyefinity opstelling, maar door deze review denk ik dat ik er wel uit ben :)

ik maakte mij zorgen om eventuele input lag, maar zo te lezen is dat ongegrond.