Seagate Expansion External Drive 1,5TB Zwart Review

Joshoon 26 december 2010, laatste update op 26 december 2010, 561 views

Seagate Expansion External Drive 1,5TB Zwart

Pluspunten

• Een niet al te luid geluid
  • Schrijft vrij snel over
  • Mooi design

Minpunten

• (Nog) Geen

Mobiliteit Score: 2
Ik heb deze schijf gekregen voor kerst, en besteld via Alternate.
In de doos waarin hij verstuurd werd zat alleen aan de bovenkant lucht kussentjes, wat mij opzich wel tegenviel, want de zeikanten en onderkant van de doos van de harddisk zelf, was vrijwel niet beschermt, maar hij is goed over gekomen!

Bij ontvangst heb gelijk van me oude USB harddisk alles wezen overzetten op de nieuwe Seagate schijf, dit heeft me wel een lange tijd geduurd, maar heb zo goed kunnen inzien hoe de schijf presteert.

De schijf schrijft vrij snel over, ik durf het ook aan om er een game op te zetten en vanaf de schijf te gaan spelen, dit was overigens ook mijn bedoeling.

Ook is de schijf na mijn mening vrij stil vergeleken met me vorige, helaas weet ik niet het type van me vorige.
Me vorige schijf heeft een ijzeren behuizing, en ligt ook met het ijzer op me bureau, wat zorgt voor een geluid wat door me bureau dringt en het nog lawaaieriger maakt.
Deze Seagate heeft netjes rubberen nopjes aan de onderkant wat het geluid niet laat doordringen in mijn bureau, hij maakt opzich een rustig geluid, wat klinkt naar een vrij stille ventilator, en bij het overschrijven maakt hij een heel licht tik geluid, maar die hoor je amper, en ik stoor me er totaal niet aan.

De design van de behuizing van de schijf ziet er niet goedkoop uit, ziet er mooi glanzend uit, wat natuurlijk wel weer gevoelig is voor vingervlekken, alhoewel stoor ik me daar ook niet aan, ondanks hij altijd op mijn bureau staat.
Maar voor mensen die hem vaak zullen meenemen, zal de behuizing snel kunnen beschadigen en vies worden van de vingervlekken, dus daarom raad ik deze schijf ook meer aan voor mensen die hem alleen op hun bureau laten staan zoals ik doe.

Al met al vind ik de schijf erg goed, en ben ik tevreden over, op betrouwbaarheid op langer termijn kan ik hem helaas nog niet beoordelen, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen bij deze schijf.

Heb jij ook een Seagate Expansion External Drive 1,5TB Zwart?

Schrijf/Lees -snelheid? Responstijd?

Lijken mij toch wel interessante gegevens voor een review :)