Samsung S5230 Zwart Review

Bernard74 26 december 2010, laatste update op 26 december 2010, 460 views

Samsung S5230 Zwart

Pluspunten

• Prijs, enigzins vergelijkbare functies als moderne telefoons

Minpunten

• Niet goed afgewerkt, niet betrouwbaar, bij diefstal makkelijk te deblokkeren, belt uit zichzelf, samsung klantenservice geeft geen response

Inmiddels gebruik ik al een half jaar deze telefoon.
Op het eerste gezicht is het een mooie telefoon met redelijk wat functies.
Maar op enkele belangrijke punten laat de telefoon het toch afweten.

Functionaliteit als touch waarbij de beweging van de vinger gevolgd wordt is zeer gemakkelijk modern en vergelijkbaar met andere touch telefoons.
Er zit een media player, foto toestel ea op die over het algemeen goed werkt.

Nu ik hem langer gebruik begin ik me te ergeren aan veel kleine fouten waardoor de telefoon niet goed te gebruiken is en vaak zijn eigen leventje lijdt.

Zo viel me in het begin al op dat het deblokkeren van de toetsen met maar één knop gebeurd. Hierdoor komt het regelmatig voor dat de telefoon van zichzelf bezig gaat, met alle gevolgen van dien.
Inmiddels heb ik ook al op internet gezocht en in de veelgestelde vragen gekekeken en naar een nieuwe firmware gezocht. Alleen zonder oplossing.
Contact met samsung leverde geen reactie op (helemaal geen bericht), wat ik ook al slecht vind.
Inmiddels met een nieuw hoesje is het iets beter.

Pin blokkade werkt niet als de toetsenblokkade is ingesteld. Dan kan ik zonder ingave van de code toch met 1 knop weer het toestel blokkeren. Dus ik neem aan dat dit ook kan als hij gestolen wordt.

Het touch screen werkt ook niet altijd, tijdens het gesprek heb ik nogal eens dat het niet werkt en het met geen mogelijkheid een bepaalde functie wil uitvoeren.

Inmiddels ben ik zover dat ik mijn oude telefoon maar weer ga opzoeken. Dat was een LG, iets minder uitgebreid maar wel betrouwbaarder.

Mijn conclusie: Dit is een leuke uitgebreide telefoon die gunstig geprijst is voor mensen die prijs belangrijk vinden en kleine ongemakken niet erg vinden. Let er wel op dat je telefoon soms vanzelf kan gaan bellen en bij diefstal makkelijk te deblokkeren is.
Voor mij is dit een reden om nooit meer een Samsung te kopen (of te nemen bij een abo.) en ook niet aan te raden bij vrienden en kennissen.

Heb jij ook een Samsung S5230 Zwart?

Je review is nogal onevenwichtig. Het is fijn dat je speciaal registreert op Tweakers om deze informatie met ons te delen, maar je kraakt de telefoon nu af op maar een punt dat je onderbouwt in de review, het deblokkeren. Op algemene beoordeling geef je verder een 'zeer slecht', terwijl het enige aspect van de telefoon dat je zo slecht beoordeeld de bouwkwaliteit is (wat je ook niet onderbouwt in de review). De rest geef je een hogere waardering, dus de algemene beoordeling leunt wel zwaar op een punt.
. Je conclusie is behoorlijk mild, voor een telefoon die je als 'zeer slecht' beoordeelt. Dat rijmt niet met elkaar, vind je niet?
Op het eerste gezicht is het een mooie telefoon met redelijk wat functies
. Als het een "mooie telefoon" is, waarom geef je dan een 'slecht' voor het design?

Dus probeer een wat evenwichtiger beoordeling te geven en onderbouw je beoordelingen in je review. Ik hoop dat je wat hebt aan deze suggesties. :)
Slechte review kom de onderbouwing van je scores niet echt tegen. En de hele rant over het geblokeren is ook onzin.

Vind trouwens ook sterk om nu meteen alle samsungs af te kraken, de eene telefoon is nou eenmaal beter dan de andere.