Asus A6T-AP008B Review

Nisk 30 september 2006, 797 views

Asus A6T-AP008B

Pluspunten

• Snel
  • Wordt NIET heet/is op de schoot te houden voor lange tijd
  • Webcam ingebouwd
  • Kan muziek bedienen als klep dicht is
  • Strak design

Minpunten

• Fn links van Ctrl
  • Touchpad te breed
  • Geen "scroll"wheel op touchpad
  • OEM-troep dat meegeleverd wordt is brak

Featureset
Een van de betere laptops van het moment, naar mijn mening, vooral als je kijkt naar de prijsklasse. Dit ding presteert namelijk errug goed voor de prijs (1065 euro). Strakke processor, DDR2 geheugen (makkelijk upgradebaar), nVidea geForce go 7600. Dit ding wordt niet warm, ik heb een uur lang prime gedraaid en ondertussen Ad-Aware, Spybot en Norton 2006 laten draaien, ondertussen een paar dingetjes downloaden en een spelletje gespeeld. Ik kon hem gewoon op mijn schoot houden! De lucht die aan de achterkant wordt afgevoerd is wel erg warm, maar hier merk je niks van.

Prestaties
WOW! Wat gaat dit ding RAP! Vergeleken met mijn oude PC is dit ding echt een ontiegelijke vooruitgang. Geen moment spijt van gehad! Enige dat ik nog niet getest heb is de brander, maar deze zal waarschijnlijk ook niet tegenvallen.

Beeldkwaliteit
In een woord: Goed. Drivers worden goed ondersteund, beeld ziet er smoothy uit. Enige nadeel zou ghosting zijn, maar ik speel niet genoeg shooters om me daar aan te ergeren, ik ben meer van het RPG/platform-type.

Bouwkwaliteit
Ding voelt erg robuust aan. Knopjes voelen stevig, de klemmetjes bovenop die het scherm dichthouden hebben erg weinig speling dan links/rechts, hebben veel weerstand waardoor je ook echt voelt dat je het scherm open doet. Schanieren van het scherm zitten ook goed vast. Knoppen van de touchpad lopen door, geven een lekkere klick. Enig nadeel hieraan is dat er geen "scroll"knop tussen de touchpad-knoppen zit.

Ergonomie
Net zoals bij elk ander laptop-toetsenbord. Toetsen kunnen wat klein aandoen voor sommige mensen, maar zijn niet té klein. Een groter nadeel is dat de Fn toets links van de Ctrl toets zit aan de linkerkant van het toetsenbord, waardoor je op het begin vaak je sneltoetsen mist. Ipv Ctrl+C doe je Fn+C, welk geen effect heeft. Ook is het touchpad te breed. Met de palm van mn hand zit ik net tegen de rand aan, waardoor ik met mn vinger tegen de rechterkand van het touchpad zit. Hier zit echter ook de schuifbar, waardoor je nogal vaak de schuifbar activeert ipv de muis.

Warme/geluid
Ding is erg stil, koeler(s) hoor je niet, wat bij Asus's moederborden soms wel het geval was (nb-koelers). Enige wat je wel kan horen is het zoemen van de harde schijf, welk niet irritant is, en het laden van de CD-rom drive. Lijkt wel alsof hij opstijgt als hij aan het inlezen is!

Mobiliteit/accuduur
Ding is makkelijk mee te nemen, kan je goed op je schoot houden, geen opmerkingen aan. Accuduur is echter iets minder, op accubesparende stand met Power4 Gear (progsel om energiezuinigheid te beheren, werkt overigens erg goed) doet hij er maar een uur of 3 mee.

Een erg voordelige prijs voor wat je ervoor krijgt. 'nuff said

Heb jij ook een Asus A6T-AP008B?