Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

visor66 25 december 2010, laatste update op 25 december 2010, 1.071 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Alles doet het, bekende interface (meerdere Dlink producten), geen verrassingen

Minpunten

• Nog geen helder beeld

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb de DIR-655 voor 39 euro gekocht bij een ramsj zaakje. De router was al 'ns gebruikt (Het ssid " Bolke de Beer" stond nog ingevuld). Voor wat betreft verpakking geen verrassingen, positief of negatief.

Ik wilde de router inzetten in plaats van een dlink printerserver DP-301U, een DSM-g600 gebruikt als AP (zonder HD) en een linksys switch.

Aan de switch zit verder een ASUS HDP_R1, een Philips NP-1100. Verder op het netwerk staat nog een DNS-313

Werking:
Alles doet het voor zover getest. De routerfuncties heb ik niet gebruikt.

De USB-poort vind ik een beetje onhandig. Er moet een aparte USB redirector meedraaien vanaf elke plek waarvandaan je wilt printen. Vind ik een onhandige oplossing. De printserver werkt "gewoon" met een IP-adres en poort. Scheelt wat in beheer, dus de printserver houden we nog maar even.

Stress-test
Met de laptop een paar flinke torrents downloaden (ong 1100kbit/s) en tegelijkertijd een filmpje afspelen (geen mkv) geeft haperingen op de TV. Ik ga 'ns uitzoeken wat er nu aan de hand is. Voorlopig staan de losse componenten (behalve de spuuglelijke DGM-g600) weer op hun plek.

• philips streamium

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Als alleen mijn laptop (met wifi N aan staat) en ik doe een file transfer van pc -> naar laptop
haal ik 12MB/s

ergo dus is het ook snel genoeg voor de snellere internet abbonement als je alleen wifi wilt gebruiken :)
heeft deze router eigenlijk ipv6 ondersteuning?
Dus " Bolke de Beer" zijn router is geleend zonder terug te brengen en nu heb jij m?!

Verder een matige review, dat het apparaat werkt lijkt me logisch..
Jammer dat je nu al een oordeel hebt en noog niet alles gezien hebt. Ik heb deze router nu bijna 3 jaar en deze kan perfect mijn 12 Megabyte download aan.
Router zit een Dlink 8 poort achter en een dlink acces point. Denk dat je deze router te kort doet

Welke firmware heb je nu gebruikt.
"Met de laptop een paar flinke torrents downloaden (ong 1100kbit/s) en tegelijkertijd een filmpje afspelen (geen mkv) geeft haperingen op de TV"

Als je digitale TV hebt is dat vrij logisch, dan maakt je type router weinig verschil, eerder je internet snelheid ;)
Beetje late reactie, maar heeft iemand deze router i.c.m. de D-Link A-140 wifi stick gebruikt? Hij staat nu in de aanbieding en wil deze router ook kopen.