Maxtor DiamondMax 10 STM3250820A, 250GB Review

DeArmeStudent 30 september 2006, 437 views

Maxtor DiamondMax 10 STM3250820A, 250GB

Pluspunten

• Stil!!!
  • Snel
  • Grote cachesize van 16 mb
  • Gunstige prijs
  • Betrouwbaar (i.m.o.)

Minpunten

• Soms wordt hij wat warm...

Afgelopen week weer 3 Maxtor Diamondmax 10 harddisken aangeschaft in de ATA versie van 250 GB.

Even ter Illustratie: Ik gebruik deze harddisken als backup-harddisk voor data die ik nog moet uitzoeken. Ze zijn bij mij dus niet continue verbonden met mijn pc...maar liggen opgeborgen in een la, totdat ik er gebruik van maak...

Wat mij al direct opviel is de geluidsproductie...Vergeleken met mijn 'oudere' Maxtor harddisken van hetzelfde type (ook D-max 10 met 250 GB ATA) zijn deze door Seagate geproduceerde schijven ZEER STIL...ik bedoel eigenlijk: bijna geluidloos! Dit vindt ik echt een goede vooruitgang.

Daarbij heb ik nu een stuk of 8 van deze beestjes in bezit en nog geen 1 is ooit bij mij gecrashed...Dus (in tegenstelling tot misschien de mening van anderen) vindt ik deze harddisken zeer betrouwbaar...maar misschien ligt dat ook aan de manier waarop ik ze gebruik.

Ook heb ik 2 160gb SATA schijven van Maxtor (ook diamondmax) al 3 jaar continue in raid 0 draaien in mijn pc...en ook nooit problemen mee gehad...

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 STM3250820A, 250GB?

Ik heb inderdaad ook wel goede ervaringen met Maxtor. Ze werken altijd, geen gekke geluiden en er komt niet veel meer lawaai na een paar jaar. Ook kunnen ze wel tegen een stootje (laten vallen enzo hehe). Nadeel is inderdaad dat ze gloeiend heet worden. Maar dat maakt geloof ik niet zoveel uit, want ze blijven werken! Ik weet dat er wel problemen zijn met Maxtor schijven, maar ik heb geluk geloof ik :)
Ik gebruik al enkele generaties Maxtor-schijven. Nooit problemen mee gehad. Heet worden deze schijfjes wel en echt geruisloos zijn ze ook niet. Wat het geluid betreft lijkt Seagate door de overname van Maxtor daar verbetering in te brengen.