OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB Review

Johnvanveen 23 december 2010, laatste update op 23 december 2010, 356 views

OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB

Pluspunten

• Leuk uiterlijk
  • Levenslange garantie

Minpunten

• Erg breekbaar

Ik heb deze stick gekocht omdat ik op zoek was naar een wat steviger model voor aan mijn sleutelhanger. Ik was niet echt ge´nteresseerd in de lees- en schrijfsnelheid, maar vooral in degelijkheid en slijtvastheid. De OCZ ATV was in dat opzicht een miskoop. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n fragiele USB-stick gehad.

De stick heeft een dop, en een kettinkje met daaraan en rubbertje waar je die dop op kunt doen als je de stick gebruikt. Leuk bedacht, maar het kettinkje breekt al bijna als je er naar kijkt. Ik had er ongeveer een week na aankoop al niets meer aan. Maar dat is niet het enige zwakke punt: twee maanden nadat ik de stick had gekocht, brak het stekkertje van de body af. Ik deed een beroep op de fabrieksgarantie en kreeg zonder problemen een nieuwe stick. Een paar maanden later wilde hij niet meer lezen of schrijven. Gelukkig biedt OCZ levenslange garantie: ik kreeg opnieuw een nieuwe stick. Dat is een maand of drie geleden en inmiddels wil ook dat exemplaar niet meer lezen of schrijven.

OCZ heeft me tot nu toe keurig netjes iedere keer een nieuwe stick gestuurd, maar een slecht product met levenslange garantie is toch niet hetzelfde als gewoon een goed product. Ik heb weinig zin om een paar keer per jaar met een kapotte stick te zitten, waarvoor ik dan weer de hele rma-procedure door moet. Dan koop ik liever voor twee tientjes een stick van een ander merk, die waarschijnlijk een stuk minder breekbaar is.

Heb jij ook een OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB?