Creative Zen V Plus 2GB Review

J3ll3nl 29 september 2006, 1.267 views

Creative Zen V Plus 2GB

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • veel opslagkwaliteit
  • Design is mooi
  • Helder beeldscherm
  • Goed aanvoelende knoppen
  • Veel functies
  • Firmware updates
  • Aparte ruimte voor verwisselbare opslag

Minpunten

• Software heeft moeite met apparaatdetectie.
  • Niet geschikt voor langere filmweergave
  • Iets te traag met menu-response.

Geluidskwaliteit Score: 4
De spelerfuncties.
De speler heeft een overzichtelijk menu, en binnen een half uur navigeer je met gemak overal doorheen.
De muziek kan op een goed hard volume waar ook nog een beveiliging met pincode op kan voor de kinderen die niet snappen dat je doof kan worden van constant volume 25. De oordopjes zijn van degeleijke kwaliteit, maar voor echte comfort en design raadt ik je andere aan.Ook leuk op de speler is de EQ functie om je eigen sound te creeren met bijvoorbeeld extra hoge tonen (presets aanwezig, maar zelf kun je ook custom instellingen maken.)
naast muziek worden previews van foto's weegegeven en kun je eigen thema's en wallpapers instellen. Het leuke daarbij is ook nog eens dat de speler ondertussen fijn verder speelt met muziek waardoor je ondertussen ook nog eens kunt kijken naar afspraken in je origanizer en takenlijst. Wat hier zo leuk aan is dat deze te synchroniseren is met outlook waardoor je altijd up to date bent.

Het aanzicht
De speler ziet er van een afstand leuk uit door de glans en ronde vormen, maar als je hem beet hemt voelt hij goedkoop aan doordat hij zo verselijk licht is. De knoppen daarbij zijn stevig en voelen goed aan bij gebruik. De joystick voelt nog erg stroef, maar ik heb de speler pas 1 dag dus daar kan ik nog niet zo goed over oordelen aangezien na veel gebruik knoppen meestal soepeler worden.
Het beeldscherm is echt een toppertje aangezien hij heldere weergave heeft. Hij is alleen voor langere films niet aan te raden aangezien hij daarvoor gewoon te weinig pixels heeft.

conclusie
Kortom,deze speler is al met al echt een toppertje, en voor de geen die met een mooie speler om zn nek/in zn zak/om zn arm wil lopen is dit echt een aanrader. Hij is klein, licht en makkelijk in gebruik en bied veel leuke functies en wie weet in de toekomst wel meer doordat er firmware upgrades uitkomen.Hopelijk zal hij in de toekomst ook sneller worden aangezien ik de response van de menu's net te traag vindt. Voor de portable-filmliefhebber is dit zeker geen aanrader,maar ik ga er niet vanuit dat iemand hem daarvoor koopt.

Heb jij ook een Creative Zen V Plus 2GB?

Hi, bedankt voor de duidelijke review. Toch nog wat vraagjes;

- dat syncen met outlook... Is dat met activesync?
- de accu/batterij, hoelang doe je ermee?
- FM: hoe is de kwaliteit en ontvangst?

Thnx!

[Reactie gewijzigd door ejay79 op 16 november 2007 13:31]