Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Revolution Review

Squawking 28 september 2006, 988 views

Logitech VX Revolution

Pluspunten

• design
  • vorm comfort
  • grootte
  • aantal knoppen
  • plaats knoppen
  • scrollwiel
  • batterij status
  • aanduiding binnen setpoint van resterende levensduur in dagen of %
  • opberg manier zender/ontvanger-tje
  • bereik zender/ontvanger-tje
  • gladde muisvoetjes
  • precisie

Minpunten

• scroll wieltje zou volgens de gegevens van de fabrikant "nagenoeg wrijvingsloos" moeten draaien in de free-spin mode. Echter ik hoor hem een beetje aanlopen, en bij mij haalt ie de 7 complete omwentelingen alleen als ik heel hard draai. Dit stoort overigens niet als je hem niet in de free-spin mode gebruikt.

Degene die deze muis heeft ontworpen, zou op een standbeeld geplaatst moeten worden...

Als ik deze muis met de onderkanten tegen m'n oude MicroSoft wireless mouse leg, dan steekt de VX aan verschillende kanten enkele milimeters uit. Hij is slechts iets groter dan de MS muis, maar door net die enkele milimeters ligt hij echter wel beter in de hand, terwijl hij dus nog steeds wel de grootte heeft van een laptop muis.
De onderkant heeft gladde voetjes, en zeker i.c.m. een glad muispad, is hij heel makkelijk te bewegen (vind ik persoonlijk erg fijn).
Er zit een ruime hoeveelheid aan knoppen op, meer dan op de meeste normale desktop muizen. Al deze knoppen zijn in hun standaard functie te gebruiken of te progameren naar wens.
De plaats van de knoppen zijn zeer goed gekozen en kunnen makkelijk benaderd worden.
Het design van het zender/ontvanger-tje dat in de muis te schuiven is doet aan als een soort James Bond gadget, waarbij als hij in de muis geschoven wordt, het apparaat tevens uit gaat, Ondanks dat het zender/ontvanger-tje superklein is, kon ik toch op een afstand van zo'n 10 meter de pointer nog goed besturen (verder weg kon ik hem niet meer zien) .
Voor de rest is het erg mooi gemaakt hoe de batterij status langzaam oplicht en na een paar seconden weer uit-dimt als het zender/ontvanger-tje uit de muis gehaald word (en dus aangezet wordt), of als je de muis na enige tijd stilstand weer beweegd.
De laatste versie (nu althans) van SetPoint (3.1) is van de Logitech site te downloaden, en werkt gewoon goed. Hun interface maakt het makkelijk om de knoppen te configureren.
Het muisje ziet er niet alleen in design mooi uit, maar ook is hij stevig gebouwd. Vooral het aluminium scroll wieltje werkt erg goed. Zelf gebruik ik de free-spin mode niet, maar het is een leuk extra-tje.
Dit is een laser muis, en dat geeft dus ook de precisie die je ervan kan verwachten. Hij werkt op elk door mij uitgeprobeerd oppervlak.

Ik zou deze muis zelfs kopen voor m'n desktop als m'n huidige muis stuk zou gaan...

Heb jij ook een Logitech VX Revolution?

Even een kleine opmerking, stop er zo nu en dan een witregel tussen, dat leest wat makkelijker :)
Raad je het gebruik van deze muis ook aan voor dagelijks non laptop gebruik aan of is hij daarvoor te klein?