Asus N6600 GT/TD Review

Darkasantion 8 december 2006, 1.008 views

Asus N6600 GT/TD

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Goede overclock mogelijkheid
  • Modvriendelijk

Minpunten

• Standaardkoeler wil wel eens verstopt raken, en is van Aluminium, ondanks de 'koper' look.
  • Redelijk hoog verbruik

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Nadat mijn oude FX5700 LE kapot was heb ik de kaart vervangen met de Asus 6600GT AGP kaart. Heb hem van een goede vriend gekocht, en ben zeer blij met de presatie van de kaart, deze wordt helaas teruggehouden door de processor, maar desondanks levert de kaart nog steeds erg goede prestaties ,HL2 op 1280X1024 alles open + 2AA/AF of Far Cry 1280X1024 alles open, hoort bij de mogelijkheden, en is daarin ook zeer stabiel, maar helaas is de rest van het systeem soms niet snel genoeg. Verder is de kaart een goede overclocker 550/1125 was mogelijk met de standaardkoeler, vanaf 500/900 basis, hoewel hij soms wel over de 80 graden ging en op de koeler moest letten, deze heeft de neiging om verstopt te raken met stof en dat is te merken in de temperatuur. Om eindelijk af te zijn van dit problem en om verder te kunnen overclocken heb ik later de Vf-700-Cu-Led erop gezet en daarmee is hij en stuk stiller, naast het feit dat hij nu nooit meer over de 60 graden komt, ook al push ik hem tot de limiet, die helaas op 570/1140 ligt, erboven will hij om mysterieuse redenen niet gaan.

Update: Sinds kort kan hij ook op 580/1140 draaien, zonder problemen zou kunnen zijn dat de Core nog beetje moest wennen/ burn in moest hebben.

Heb jij ook een Asus N6600 GT/TD?

waarmee heb je overclockt? met t tooltje van ASUS? asus smartdoctor? heb ik ook gedaan bij mn 6800.. kom niet verder dan 50 mhz hoger.. dus dat valt tegen.. moet je eens proberen met rivatuner, of heb je dat al gedaan??
Ik werk hoofdzakelijk met Rivatuner en daarmee overclock ik ook ,maar Atitool laat hem ook niet hoger gaan zonder artifacts dus, ben bang dat hij echt niet meer will :P (btw wist niet eens dat Asus zon programma had)