Braun Cruzer 4 Body & Face Z60 Review

Rafe 18 december 2010, laatste update op 20 december 2010, 3.193 views

Braun Cruzer 4 Body & Face Z60

Pluspunten

• Onder de douche te gebruiken
  • Scheerde redelijk, trimde goed

Minpunten

• Levensduur had ik meer van verwacht

Een korte toelichting, want ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe. Komt wel goed uit als kerstcadeau-idee :P

Ik heb de Cruzer 4 (blauwe uitvoering) gekocht op 23 november 2008 (met cashback actie) en deze beviel in eerste instantie redelijk. Het scheerresultaat was niet 100% glad, maar die losse haren konden met nat scheren nog prima worden weggewerkt. Het pakket was verder compleet: oplader, wat opzetstukken voor het trimwerk, een schoonmaakborsteltje en een etuitje om alles in op te bergen. Na een jaartje gebruik was het wel nodig om een nieuwe messenblad er in te zetten.

Na ongeveer anderhalf jaar gooide de brede baardtrimmer de handdoek in de ring. Vlak na de tweede verjaardag begonnen andere mankementen de kop op te steken: de aan/uitknop reageerde steeds slechter en soms ging de Cruzer spontaan aan. Vooral 's nachts leek de Cruzer me te willen wekken met vibrerende geluiden: wellicht was het motortje geboren met andere aspiraties dan in een scheerapparaat geplaatst te worden. Na nog twee weekjes aanmodderen met deze mankementen is het nu echt over: het apparaat wil totaal niet meer aan.

Achteraf is het wel suf van me dat ik het apparaat niet heb opgestuurd ter reparatie toen de brede trimkop er mee op hield en de Cruzer nog onder de garantie viel... van uitstel komt afstel. Vandaar dat ik geen ervaring heb met de ondersteuning door de fabrikant.

Heb jij ook een Braun Cruzer 4 Body & Face Z60?

Bij mij is de Cruzer na twee jaar met dezelfde klachten stuk gegaan, brede trimkop functioneert niet meer. Laat dat nou net de hoofdreden zijn geweest van aanschaf ;( . Levensduur vond ik dus ook tegen vallen, voor het geld en van het merk, had ik hogere verwachtingen.
nee hij is draadloos, je kunt ook de firmware upgrade naar android 2.3
je had ook even een firmware update moeten doen.
oh, er zit geen netwerkaansluiting op?
dan scheer ik nog wel even door met mes en schuim...
Hey, ik heb hem zelf ook, maar er gaat toch niets boven een scheermes, vandaar dat ik het sporadisch gebruik. Dat zal wel de reden zijn dat die het nog doet
Scheermes owned :) haha en dat ie vanzelf aangaat XD alsof ie zegt dat je MOET scheren lol
Bij mij precies hetzelfde defect na nauwelijks een jaar gebruik. In mijn opinie is het dus gewoon rotzooi.
Mocht het mensen nog interesseren, ik maak ondertussen gebruik van een Philips QT-4021 en ben daar wel over te spreken. Achteraf had ik misschien de iets duurdere 4050 moeten kiezen met ingebouwde ministofzuiger, want al die losse haartjes die er uit vliegen geven wel een rommeltje en de 4021 is niet onder de douche te gebruiken.