Specificaties GF GTX 285 (680MHz), 1GB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

MSI N285GTX Superpipe OC Review

jimy 18 december 2010, laatste update op 18 december 2010, 1.488 views

MSI N285GTX Superpipe OC

Pluspunten

• Stille kaart
  • Goede temperaturen
  • Speeld alle games die nu uit zijn met gemak op high
  • Overclock mogelijkheden aanwezig

Minpunten

• Lawaai als de fans op 70% of hoger draaien
  • Kan geen 3e scherm aansturen

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Voorwoord

Na veel reviews gelezen te hebben word het eens tijd om er zelf eentje te gaan schrijven.
Deze gaat over een MSI N285GTX Superpipe OC.

Na een tijdje verveeld te raken van een HD2900GT van Sapphire was het tijd voor een nieuwe kaart,
Ik was toevallig in de stad bij een Computerwinkel (Hajo) die een grote uitverkoop hield,waar ze deze kaart hadden liggen voor ¤25,de dag erna direct terug gegaan om hem op te halen,meer lees je in deze Review.

Uitpakken

Aangezien dit een kaart is uit een High-end segment,zou je iets exclusiefs verwachten,maar deze uitvoering viel erg mee qua verpakking.

Meegeleverd in de doos:
  • DVI > VGA verloop
  • SP-DIF kabel
  • boekjes

De kaart zelf

De kaart is zwaar door de aftermarket koeler van MSI zelf,die overigens zeer goed koelt(daarover straks meer)
De rode pcb ziet er aardig uit,maar valt niet extreem veel op,er zijn wel 2x een sli poort aanwezig,die ik misschien later ooit ga gebruiken
Voeding gaat via 2x 6-Pin pci-e stekker

Geheugen-bandbreedte 512Bit
DirectX versie 10.0
Open GL ondersteuning 2.1
Inbouwen

Na het open maken van mijn M-atx kast,stond ik wel even stil omdat ik neit zeker wist of hij zou passen,maar door even de kaart erbij te pakken bleek hij wel te passen,toen heb ik direct de kabelmanagment aangepakt.

De kaart is ingebouwd in een Oem kast van compaq.

Drivers en Utilities

Nvidia Control Panel 3.4.772.04:

Het bekende programma dat Nvidia kaarten kan aansturen is goed,maar mist nog sommige onderdelen voor TV-Uitgang via S-Video
Voor de rest kan ik nu blindelings alles uit de Control Panel halen zonder problemen.

MSI Afterburner 2.0.0:

Handige tool en is aan te raden als je veel games speelt omdat je dan fan-control hebt met het programma,en het leest ook al je temps uit.

Overclocking

Heb ik nog niet gedaan omdat ik bang ben dat ik mijn psu mol

Benchmarks

Worden later ingevoegd

Geluid en Temperaturen

De kaart is van zich zelf al stil door de andere koeler,maar als het moet,dan word er als het ware een straaljager geluid na gedaan voor goede koeling(100% boven 70 graden)

De kaart kom op een Dual screen setup tussen de 45 tot 65 Graden
Op 1 scherm wordt hij minimaal 36 tot maximaal 55 Graden
Dit calt heel erg mee omdat de kaart hiervoor(HD2900GT) heel snel naar de 70 graden heen ging

Dit is een goede kaart die opzich nog een paar jaar mee zou kunnen,en voor de door mij betaalde prijs (¤25 :P ben ik heel erg blij met de kaart,alle games die ik nu heb speel ik zonder moeite op high//ultra terwijl de vorige maar moeilijk deed met low//medium.

De kaart doet goed zijn werk,mits je de goede driver installeerd,anders is het niets meer dan stotter en stotter.

Over een paar dagen komen er wat foto's bij omdat ik ze nog moet gaan maken

Sorry voor als ik iets niet goed het neergezet of heb opgebouwd,maar mijn ABN is nou niet bepaald goed,En ik ben pas 15 en dit is mijn eerste review

opmerkingen?ik sta ervoor open

Heb jij ook een MSI N285GTX Superpipe OC?

Sodeknetter...25 euro voor deze kaart. Goed gedaan!! Van een klein beetje overklokken gaat je voeding niet stuk hoor :) Kun je rustig doen.
Hoi Pizzaislekker,

Ik ga denk ik mogen in kleine stappen overclocken om het toch te proberen :P
Gefeliciteerd met je aanwinst van 25 euro!!! Ben benieuwd naar je foto's! Heb je er al op kunnen gamen? of komt dit in het stukje benchmarks?
Voor de rest nette review ;)
Hoi MarluXiaXI,

Ik heb er aardig wat games op gedraaid,allemaal gemakkelijk op high,maar ik denk er nog een stuk tussen te zetten over Games.

En bedankt dat je het een goede review vind :)
Ik vind het eigenlijk wel een leuke review, met een goede opbouw!
En je zegt dat je ABN slecht is, maar ik heb een hoop slechtere reviews gezien dan deze wat dat betreft! :) Netjes!

Paar puntjes:
In je conclusie,
mits je de goede driver installeerd
installeren is hier met een T op het eind (vervang het door "lopen" -> je loopT)
Net als bij positieve eigenschappen:
Speeld alle games
spelen ook met een T op het eind. Als laatst nog na elke punt of komma hoort een spatie, dat leest makkelijker.
Toch bijna foutloos dus!

Typo:
Dit calt heel erg mee omdat de kaart hiervoor(HD2900GT)
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik kijk uit naar de rest van je review :)
leuk man ,
ik dacht eerst dat het een fout was,maar het is toch 25 euro.
Goed voor jouw :D

Interesante review . :)***
Hoezo geef je voor de prijs maar 3 sterren als je hem voor 25 euro gekocht hebt :o?
Voor de rest zou het wel handig zijn in een review om wat benchmarks te draaien met je nieuwe en oude kaart ter vergelijking.
Met wat benches, kan het nog een hele leuke review worden.
Ik dacht heel even,las ik dat wel goed? 25 euro is echt een héle goede deal. Proficiat jimy :)

Offtopic : Zonder verder het bedrijf te noemen, heb ik even op hun site gekeken.
Leuk dat jimy zo voordelig een puike videokaart kon kopen,maar daar hebben ze een nieuw systeem in de lijst staan ( tijdelijk niet leverbaar) voor 1309,- euro. Als je dan naar de specs kijkt, dan vraag je je af waar ze mee bezig zijn bij dat bedrijf.
bottleneck, die CPU, koop een E8400 oid op de 775 socket
Dan moet hij ook gelijk zijn moederbord vervangen. Daar wordt het allemaal weer flink duurder van natuurlijk.
25 euro voor een kaart, knetter, dan moet die gast van de computerwinkel wel ruim in zijn poen zitten. Van mij krijg je nog geen sterren, omdat je review nog niet af is. Als je de benchmarks nou doet, en een paar pics plaats dan heb je van mij al 3 sterren. Ook doe je er goed aan, om een vergelijking te maken met je oude kaart. Als je review echt top wil hebben geef dan een betere onderbouwing van je kopjes. Kan je ook even de temps + snelheid van je fan erbij vermelden. DUS zoiets:

Idle 30%
load 30%

Idle 70%
load 70%

Succes er veder mee.
Ziet er al echt net uit!