Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

mezstah 22 januari 2007, laatste update op 17 november 2015, 3.102 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Uiterlijk, maar dit is persoonlijk.
  • Gewicht
  • Vorm
  • Grip

Minpunten

• Dit zijn er twee, heb de firmware geupdate naar 6.18, dit had echt wel wat simpeler gemogen.
  • En de Copperhead is gemaakt voor rechts en linkshandigen, dit betekend dat de 2 zijknoppen aan beide kanten op precies dezelfde plek zitten. Dit betekend voor mij dat je je duimknoppen perfect kunt gebruiken, maar je pinkknoppen totaal verkeerd zitten.
  • Dit zijn voor mij 2 onbruikbare knoppen. Anders had de ergonomiesectie een zeer goed gescoord, want qua pasvorm is het fantastisch.

Nadat ik met een medetweaker mijn G5 geruild heb voor een Copperhead, wil ik mijn ervaringen hierover vermelden. Dit is mijn eerste survey dus kritiek is welkom!

Aanschaf

Ik heb hem dus geruild, hij kwam dus niet in originele verpakking wel in nieuwstaat. Mijn eerste indruk, toen ik hem had aangesloten wauw!! Dat blauwe licht is echt vet, en staat goed samen met mijn g15. Maar dit is slechts het uiterlijk. Eerst de installatie en dan verder kijken.

Installatie:

Eerst heb ik de laatste drivers 6.09 versie inclusief firmware 6.17i gedownload van de razersite (www.razerzone.com). Het installeren ging heel eenvoudig, net zoals bij mijn G5. PC opnieuw opgestart en eens dieper in de menu settings kijken. Eerste indruk veel opties, maar niet meer dan bij mijn G5. Opties die je kunt instellen zijn onder ander:

refreshrate 125 hz, 500 hz, en 1000 hz
Dpi 400, 800, 1600 en 2000
Sensitivity
Windowssensitivity
onafhankelijke x en yas instelling

Geheugen

De Copperhead heeft 32kb onboard geheugen, dit is best wel handig want wat je hebt opgeslagen kun je op een andere PC zo weer gebruiken zonder opnieuw alles in te stellen.

Knoppen

De Copperhead heeft 7 knoppen. Alle anders in te stellen.

Bouwkwaliteit

De copperhead voelt solide aan. Geen gekraak fijne stevige muisbuttons.

Gebruik

Settings: 2000 dpi, 500hz, windowssensitivity midden. Razer sensitivity ook midden.
Muismat: corepad deskpad, steelpad qck + en icemat 2e edition black.( geleend van buurman :D).

Toen ik de muis voor het eerst vast had dacht ik: "wat is dit?" Vage pasvorm heel anders dan mijn mx 510 en G5 bijvoorbeeld. Er zitten rubberen randen op, waar je je hand op kunt positioneren. Dit is echt wennen, eerst dacht ik: "Ik wil mijn G5!!!" Maar na meerdere uren gebruik vindt ik de muis een betere pasvorm hebben dan mijn G5. Waarom? dit is uiteraard persoonlijk maar ik gebruik meer mijn vingers met muizen, en hij is een stuk lager dan de G5 dit vindt ik persoonlijk fijner.
De precisie in windows is vergelijkbaar met mijn G5 alleen de Copperhead is veel lichter, en dat maakt muizen voor mijn gevoel makkelijker. Hier laat ik het windows gedeelte bij.

Games

Ik heb de muis getest in Counter strike source en 1.6.
In game sensitivity 2.2.
Het is qua spelen wel even wennen omdat het een nieuwe muis is, maar na een uur of 6 spelen, vindt ik de muis qua precisie en snelheid precies hetzelfde als mijn G5. Het enige verschil is het gewicht waardoor ik minder moeite heb de muis te bewegen. Dit is voor mij een groot voordeel. Heb alle drie de ondergronden getest en daar viel mij wel verschil op.
Icemat: is wel lekker glad spelen maar soms had ik het gevoel dat de muis skipte.
Corepad: lekker spelen, geen trackingproblemen eigenlijk biina perfect ,iets meer weerstand als de icemat. Dit was voordat ik de steelpad had getest.
Steelpad: Na testen op deze mat heb ik de waardering voor de Corepad naar beneden gesteld. Omdat ik deze het beste vond werken, de precisie vindt ik duidelijk groter dan met de andere muismatten. Je hebt bij de steelpad meer weerstand, vindt ik fijner,
maar in Counter strike schoot ik merkbaar meer headshots.
Dus mijn conclusie is wel dat de ondergrond echt meehelpt. Vage is wel dat ik met mijn G5 die verschillen niet zo heb ondervonden.

Ik vind een uitstekende muis die wel wat meer gewenning nodig heeft dan een Logitech of Microsoft muis. precisie en response is echt het beste van het moment, maar niet beter dan de G5. Edit heb toch weer een nieuwe muis aangeschaft een death adder. Review volgt nog. Hoop dat deze me net zo bevalt als de copperhead. Review stuk netter gemaakt edit 06022009.

• Asus P5B Deluxe
  • Intel Core2Duo E6300
  • Windows XP

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Er is trouwens ook de 6.18-firmware:
Change in Default profile.

- 1st profile is changed from 2000dpi 500hz to 1600dpi 125hz.
Ja dat is zo maar het werkt nu goed. Ik kijk wel of ik hem weer upgrade als dat de enige verandering is, is mij dat niet genoeg.
Ik heb beide muizen en ik ben mee eens wat hier gezegd wordt.
Een nadeel is bij Razer Copperhead, dat je bij gewoon browsen de neiging hebt om de rechtermuisknop per ongeluk te drukken. Bij first person shooters is dit niet het geval, omdat je qua instelling toch alerter bent dan bij gewoon browsen.
Logitech G5 voelt in het begin wat ergonomischer aan, maar na een uurtje gebruiken vind ik Razer Copperhead prettiger (ook voor gewoon browsen).
Voor gamen vind ik Razer de betere muis, voor algemeen gebruik zijn ze ongeveer gelijk. Om prettig met de Razer te werken heb je wel een langere gewenningsperiode nodig dan met een Logitech.
mooie survey heb hier ook een Copperhead en stem zowat met alles dat je gezegt hebt in.
juist dat het mij niet veel maakt van die knoppen aan de rechterkant.
Dat probleem met browsen heb ik ook soms dat ik de 2e muisbutton indruk, dit had ik met de G5 nooit maar ja enige gewenning is logisch na jaren alleen logitech.