Samsung SMT-C7140 Review

Pmoer 16 december 2010, laatste update op 16 december 2010, 6.797 views

Samsung SMT-C7140

Pluspunten

• Als hij het doet is het wel een fijn apparaat wat aan de verwachting voldoet.
  • Programeren en bedienen gaat goed en gemakkelijk.

Minpunten

• Duurt wat lang voor hij is opgestart, en het volume reset zich steeds naar 50% ( default waarde )

Geluidskwaliteit Score: 4
Eerste apparaat ging na twee maanden in storing, opgestuurd naar Selectro.
Daar duurde het drie weken om er achter te komen dat hij niet meer te repareren was. Via Samsung en leverancier ( Redcoon ) een ander ( nieuw ) apparaat toegestuurd gekregen, dit duurde ook weer twee weken.
Nieuw apparaat werkte niet ( alleen Nederland 1 was te zien ).
Vervolgens deze ook deze weer opgestuurd naar Selectro.
Na een week ge´nformeerd, maar apparaat was zoek, na een dag weer ge´nformeerd en apparaat was inmiddels gevonden en onderzocht, er moest een nieuw mainboard in werd me verteld en de onderdelen waren besteld.
Al met al ben ik nu 4 maanden de bezitter van een C-7140 en heb er al bijna twee maanden van kunnen genieten. :(

Heb jij ook een Samsung SMT-C7140?

Dan zou ik het nog maar eens lezen:

1) 2 apparaten defect
2) Selectro deugt niet, dat is wel duidelijk

Ik zou hier niet positief van kunnen worden, sterker nog, ik koop het niet. Over het algemeen vind ik toch dat Samsung spullen verre van degelijk zijn. Ik heb zelf een TV, is in 2 jaar tijd al 4x gerepareerd, nu is de garantieperiode verlopen en hou ik mijn hart vast.

Het beeld is overigens prachtig dus als het werkt, geniet er van en prijs je gelukkig.
Het probleem met beoordelingen is vaak dat juist de mensen met problemen moeten ranten. En verder misschien fanboys die niets anders willen dan hun eigen keus aanprijzen. En die positieve en negatieve reacties moeten het tegen elkaar opnemen om een uiteindelijk gemiddeld eindcijfer te geven.

Het zelfde geld voor Forums, mensen gaan er pas heen als ze een probleem hebben en zo lijkt het dat het grootste deel van de mensen problemen ervaren. Maar mensen gaan heus niet melden dat het prima werkt op een enkeling na.
Je had even kunnen aanstrepen dat het problemen met het geluid alleen bij analoog is.
Via SPDIF heb je hier namelijk geen last van.
Je hebt meer aanmerkingen op de RMA dan op het apparaat zelf, dat je toevallig 1 slecht toestel had ontvangen berust je gelijk de algehele beoordeling erop.

Er zijn altijd een paar electronische apparaten die niet werken na ontvangst maar om dan gelijk de hele serie af te schrijven...
Ik heb hem sinds een weekje en hij lijkt het (nog) prima te doen, afgezien van dat ik altijd genoeg puntjes zie om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. De ervaring is vaak dat je moet wachten op firmware updates bij een nieuw apparaat voordat ie naar behoren werkt, maar dit ding bestaat al een tijdje. M'n vorige type PVR heb ik zelf ook naar Selectro moeten brengen, waarbij een reparatie wel geholpen heeft. Volgens mij heb je gewoon ontzettend veel pech met beide apparaten, maar zo te lezen kan de service absoluut beter.
Ik heb hem nu 6 weken (gekocht voor 130 euro wat een zeer goede prijs lijkt te zijn als ik nu naar pricewatch kijk). En ik moet zeggen dat het echt een geweldig apparaat is. Hij werkt altijd, neemt netjes op in HD kwaliteit als je daarom vraagt.... Gaat allemaal goed, hij is soms met opstarten wat traag maar het zappen gaat mij snel genoeg en ik kan zeggen dat ik daar nogal kritisch op ben. De kwaliteit van 1080P spreekt me echt aan, kleuren zijn levendig en alles loopt snel. Geen vertragingen of dat soort dingen. Het is gewoon een zeer goede HD tuner voor een nette prijs met als extra het opnemen op de 320GB harddisk. Ook bijvoorbeeld opnemen van 2 programma's is geweldig, of 1 kijken en 1 opnemen.

Ik ben zeer objectief over Samsung, ze maken ook wel eens producten waar ik zo mijn vraagtekens bij zet maar dit is zeker een perfecte tuner, voor een zeer lage prijs als ik het vergelijk met andere merken. Enige wat ik nog moet proberen is video's afspelen via USB, ik kan nog niet echt vinden welke formaten de samsung zal slikken....
Appels, waar heb je de ontvanger voor 130 euro gekocht ??
Ik wil niet vervelend zijn maar ook onze eerste samsung smt-c7140 had het vermelde euvel dat alleen Nederland 1 te zien was.

Direct terug gebracht en een nieuwe gekregen die gelukkig wel werkt.