Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT610N Review

B4Art 16 december 2010, laatste update op 16 december 2010, 1.148 views

Linksys WRT610N

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Aansluitingen, USB en Gb ethernet.
  • Zeer uitgebreide router functionaliteiten.

Minpunten

• Prijs (toen ik kocht rond de 150 Euro)
  • Slechte support qua firmware (stopt na uitbrengen nieuwe versie)
  • Bereik, buitenshuis is matig.

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 2
In eerste instantie hoopte ik een goed product te kopen. Linksys is immers overgenomen door Cisco, maar met behoud van eigen merk. Ik krijg steeds meer de indruk dat er middelmatige producten worden aangekocht om onder de naam Linksys te verkopen, terwijl deze voortdurend qua hardware veranderen (versie dit dan snel weer wat anders) en de ondersteuning dan ook gelijk stopt voor de voorganger. We zijn na WRT610N 1.0 en 2.0 nu aangekomen bij de E3000. Maar de firmware van de voorgaande types wordt niks meer aan gedaan. Dit terwijl ik toch steeds vaker bevestigd krijg dat er memory leaks zitten in deze firmware waardoor het de WRT610N regelmatig (soms zelfs dagelijks) van de stroom afgehaald moet worden om weer met een leeg geheugen te kunnen starten. Dus mijn advies koop iets anders. Ik ga die van mij nu eens met de firmware van de E3000 uitproberen, misschien gaat dat werken. Voor de zekerheid en IPv6 heb ik toch maar alvast een Draytek Vigor 2130N aangeschaft. Werkt veel stabieler en sneller. Is helaas wat duurder.

Heb jij ook een Linksys WRT610N?

Maar deze ervaring komt mij wel bekend voor. Ik zit met hetzelfde probleem. De router moet dagelijks reboot worden. Ik heb nog wel een aantal opties veranderd waardoor hij een stuk stabieler wordt.

1) Instellingen/basisinstelling MTU: Grootte: veranderd van 1500 naar 1300

2)Toepassing&Games/Qos WMM-ondersteuning: uitgeschakeld

3) Beheer/beheer Upnp: uitgeschakeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt. ;)
ik ga het straks meteen proberen, thanks :)
DD-WRT was geen optie voor je?
Ben het met PoweRoy eens. Dit is meer afzeiken dan reviewen. Heb overigens zelf een WRT610N versie 1.0 die al 1,5 jaar stabiel werkt.
Wat versta je dan onder reviewen? Ik heb meerdere PC's en een MFP (Samsung all in 1 Wireless (FAX, Scanner, Color Laser) waar ik wel erg tevreden mee ben. ;) Dat jij het beoordeeld als afzeiken, ok. Bij de aanschaf was ik overtuigd door een buurmand en heb ik indertijd van alles geprobeerd. Ook de DD-WRT. De DD-WRT was mij wat te uitgebreid, ik had niet echt de behoefte aan zoveel mogelijkheden, en zag meer risico's als ik me er niet heel erg in zou verdiepen. Dus maar weer de laatste Firmware terug geplaatst van Linksys zelf. Mij ervaring is met meerdere apparaten van Linksys. En mijn ervaring is dat na de overname door Cisco, de producten eerder slechter dan beter zijn geworden. Ik heb tegelijk ook een USB-Daul N band van Linksys erbij gekocht. Deze presteerde bijzonder slecht. Miskoop van het jaar :'( . Maar goed de Wifi in mijn huidige laptop (Helaas enkel G) deed het veel beter 8-) . Ik vind zelf dat een review juist bedoel is om gebruikers ervaring uit te wisselen. En niet enkel opsommen wat een apparaat wel allemaal zou moeten kunnen (en waar na een tijdje allerlei dingen niet blijkt te werken.) Goed ik laat nog wel weer van mij horen. 8)7
precies. een stukje text dat in een topic thuis hoort. En eigenlijk dat nog niet eens, want ik kan echt niet uit je text opmaken wat nou precies het probleem is.
Btw. Ik heb deze router al meer dan een jaar, maar heb er nog nooit problemen mee gehad.
Zoals ik al heb beschreven, mijn buurman heeft de problemen niet. Misschien kan zijn router een tijdje bij mij proberen en hij de mijne. Misschien dat er lekkende aardstralen zijn :+ ...
Sorry maar dit is geen review. Meer een stuk tekst wat in een topic thuis hoort. Hier kan niemand wat mee.
Ik zag bij de 2 andere reviews van jou dat ze precies hetzelfde waren. Misschien eens van andere kijken wat hun doen en dan een 'echte' review schrijven.
ik heb een WRT320N, dus zeg maar hetoudere ontwerp/model, en dat is ook een drama. het is dan wel geen review, maar ik vind toch dat het van een merk als cisco. wel gezeg mag worden dat het eigenlijk een "bagger" product aflevert, met niet al te beste ondersteuning ( het probleem wordt iig niet opgelost)
destijds kosste dat ding ook 160 euro, wat nogal wat meer is dan een gewone router. ik had hem gekocht vanwege de usb storage, maar het bleek gewoon een miskoop, teriwjl ik vertrouwde op de goeie naam van cisco en linksys.