Dune HD Max Review

Milli4uNewbie 14 december 2010, 11.926 views

Dune HD Max

Pluspunten

• Snel opstarten
  • Speelt werkelijk alles af tot nu vanaf de HD.
  • menu is erg duidelijk en alles is goed in te stellen.

Minpunten

• Te summiere handleiding.
  • Geen goede ondersteuning vanaf de website
  • het instellen van netwerk om te streamen. (tis mij niet gelukt tot heden)

Geluidskwaliteit Score: 4
Afgelopen week aangeschaft. Eerste indruk... wauh.. wat een apparaat. Erg mooi en vooral makkelijk om de HD heel simpel uit de frontlader te halen, gegevens erop te zitten via de pc en vervolgens weer terug te doen in de Dune. Speelt werkelijk echt alles af. Tot nu toe zonder problemen.

Algemeen oordeel:
Super ding. Het swappen van de HardDisk is zo easy en werkt super. Aanrader.
Nu alleen nog zorgen voor duidelijkere beschrijving van aansluiten op netwerk.

Heb jij ook een Dune HD Max?

Ik mis "1001" bij deze "review", je geeft wel een waardering voor de individuele punten, maar een onderbouwing mist compleet. Op deze manier heb je er haast niets aan, even iets meer tijd in steken en je helpt zo een boel Tweakers!
Ik heb na lang wikken en wegen ook maar besloten om de Dune Max aan te schaffen.
Ik moet zeggen hij ziet er gelikt uit, de harde schijf is eenvoudig te de/monteren.
Het menu structuur was ff wennen maar is duidelijk. Helaas is de bijgeleverde manual zeer sumier, die mag toch wel wat duidelijker, zeker voor dummies.
Ik heb diverse files geprobeert af te spelen, en moet toch zeggen dat hij niet alles speelt, met name bepaalde MVK files en ook bepaalde ISO's die wel op de PC/laptop spelen doen het niet op de Dune, ik zal er nog even in moeten duiken waarom bepaalde files wel en andere niet afspelen.
Ik heb hem nog niet aan het netwerk gehangen, dus kan daar niets over zeggen.
Ik heb dus nog niet alle features getest / uitgediept, maar zal dat tzt uitdokteren.
Audio files speelt hij ook af maar het is duidelijk geen audio mediaplayer zoals bv de logitech squeezbox.
Maar wat betreft het video gedeelte daar ben ik vooralsnog zeer over te spreken.

Over een tijdje meer info.
Goede start van je review.

Alleen mis ik wat meer onderbouwing en plaatjes om het geheel completer te maken.
Waarom is dit apparaat zo duur?
Duur issie niet als je ziet wat ie allemaal kan... Voor features en kwaliteit betaal je nou eenmaal, lijkt me erg logisch.. Dit is volgens mij 1 van de beste media players available op t moment.
"Erg mooi" en "swappen is supereasy" maar dan toch maar 3 sterren bij 'Design'.

[Reactie gewijzigd door Neus op 15 december 2010 13:59]

Of t hd swappen easy of diff is heeft lijkt me niks met t design te maken
Hmm, hier hebben we niet veel aan.... Beetje moeite erin steken en het wordt misschien een stuk interessanter...
Eerste wat ik dacht.. 'YES! Eindelijk een review over de HDI Dune HD Max' Mja die twee regels hierboven kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken zonder het apparaat ooit gezien te hebben. Uiteraard wel bedankt voor je moeite, maar het had wat uitgebreider gemogen.. jammer..
Heb zelf ook al een tijdje de HDI Dune Base 3.0 en die bevalt uitstekend. Volgens mij is de firmware identiek aan die van de Max. Speelt inderdaad alles moeiteloos af. Heb geen problemen met het streamen van materiaal vanaf mijn QNAP TS-459 Pro+. Wat ook wel leuk is, is om via Yadis filminformatie aan je films toe te voegen. Of via DuneX voor de Mac fans onder ons. Alleen de afstandsbediening slaat af en toe iets teveel toetsindrukken aan, waardoor het soms lastig is te selecteren wat ik wil. Ook is de "1Gb" netwerkpoort slechts 100Mbit, dus laat je niet foppen door de produktinfo. Dit laatste vond ik zelf nogal een tegenvaller.
Dit wordt al sinds de introductie van de Max aangegeven op de site van Dune.
  • Ethernet: 10/100 Mbit (with 1000 Mbit/s experimental support) *
Heb zelf de HDI Dune Prime 3.0 gehad, deze na een dag al terug gebracht bij de webshop.
Apparaat was een drama.
Vorige week de DUNE HD MAX aangeschaft.
Op het eerste gezicht een degelijk apparaat.
Zeker t.o.v. de Prime, komt deze behuizing beter tot zijn recht.
De prime zit dus in een te kleine behuizing en alles wordt veel te heet.
Ik vergelijk dit apparaat met de AC Ryan mediaplayer die er naast staat.
En waar ik nog steeds geen afstand van kan doen ( speelt echt alles af) maar heeft ook zijn beperkingen.
De HD Max kan ook net als de andere players van Dune geen bestanden aan in het formaat welke canon op zijn camera's gebruikt voor het filmen.
Ik weet nog dat ( toen AC Ryan net in Nederland te koop was deze vaak vast liep.
En de AB niet meer functioneerde, dit apparaat heeft hetzelfde probleem.
Al 3 x vastgelopen, wat alleen is op te lossen door het apparaat geheel uit te schakelen!
De blu-Ray werkt perfect, is sneller met inlezen dan een "losse" speler.
Het streamen werkt net zo goed als bij de Ac-Ryan.
Bestanden overzetten over het netwerk is traag maar acceptabel.
Ook al heb ik gekozen voor de "experimentele" Gigabit.
Internet radio ( wat op de Ac- Ryan ) perfect werkt, ben ik nog niet aan toegekomen.
Heb wel e.e.a. gelezen op het forum, maar dat voorspelt weinig goeds..
Al met al een player die eens flink aan de tand gevoeld moet worden.
Zeker vanwege zijn prijs mag je hier meer van verwachten..
Als ik meer te melden heb zal ik dat zeker doen......
Dan weet ik niet wat je met de AB doet maar die schijnt gewoon goed te werken hoor en dis een heel best apparaat.
Tuurlijk geen enkel apparaat is perfect maar die hoogstens paar kleine puntjes die deze zal hebben worden wel opgelost met nieuwe FW...
Dat de a.b. soms niet werkt is gewoon vanwege het feit dat het apparaat dan is vastgelopen.
Dus daar ben ik al uit.
Internetradio is een drama!
Heb nu wel een "demo" kanaal er in zitten maar het is gewoon niets.
Deze functie hadden ze beter achterwegen kunnen laten.
Want als het er op zit vindt ik ook dat het goed moet werken.
Voorde rest doet het apparaat goed zijn werk.
Alleen in een MP3 vooruit spoelen lukt niet, wel naar het volgende nummer zappen werkt.
Zit ff af te wachten of de helpdesk met een antwoord komt.
Vooralsnog vindt ik de AC Ryan beter werken en meer mogelijkheden die wel werken, behalve de Blu Ray speler dan.
Het is voor mij i.i.g niet de vervanger voor de huidige player.
Ik denk dat ie weer in de verkoop gaat.....

Grt