HP Pavilion W2216 Zwart Review

lexeflex 14 december 2010, laatste update op 27 december 2010, 391 views

HP Pavilion W2216 Zwart

Pluspunten

• De kwaliteit, HP vind ik een goed merk, en dat valt ook te zien aan de kwaliteit wat het geeft.
  • Het beeld.
  • geen last van ghosting en/of pixelschade.

Minpunten

• glossy scherm, voor sommige wellicht een bottleneck.

Inleiding:
Nu alweer een tijdje in gebruik, ongeveer 1.5 a 2 jaar.
Destijds gekocht bij de mediamarkt, met de BTW weg ermee! dagen (haha blijft in je hoofd zitten :P)

De verpakking:
De monitor zat in een grote doos, dat moet ook wel voor een bijna 22 inch scherm. Goed en stevig ingepakt, ook makkelijk dat er handvatten aan de doos zitten, zodat je er nog een beetje makkelijk mee kunt lopen en bijvoorbeeld de trap op mee kan.

Aansluiting:
Na de monitor uit de doos te hebben gehaald, heb je de mogelijkheid om de monitor aan te sluiten met een VGA of met een DVI kabel (of beide als je wil switchen). Verder een normale stroomkabel, dus nou de aansluiting is peanuts en kan iedereen doen :)!
verder is er nog de mogelijkheid om een 3.5 mm Stereo mini jack input aan te sluiten.

Materiaal:
Ik vind het een mooi beeldscherm, een mooie zwarte rand en het blauwe power on/off lampje aan de bovenkant zit ook wel mooi, en daar heb je geen last van als de monitor aanstaat. ( je kan er in het menu van de monitor volgens mij zelfs nog voor kiezen om het lampje uit te zetten). Verder een goede stevige voet, dus je hoeft niet bang te zijn dat de monitor niet blijft staan. Er zit een rond draaibaar stukje op, zodat je het scherm zonder op te hoeven tillen kan draaien.

Het beeld:
Het beeld is mooi, je kan er voor kiezen om verschillende profielen in te stellen, en de eerste keer dat je monitor aansluit en de drivers installeert kan je er ook voor kiezen om een profiel in te stellen.
De dynamische contrast kan hiermee dus ook aan of uitgezet worden, ik zelf vind het prima dat het dynamische contrast uitstaat tijdens het normaal werken van de monitor, met films en games is het wel fijn dat het er is, toch meer licht en details, aangezien ik me scherm normaal redelijk gedimd heb staan.

Pixelschade / ghosting:
Hier tot nog toe, nog helemaal geen last van gehad :)! Scherm doet nog prima zijn werk, nooit problemen mee gehad en ik hoop dat hij het goed blijft doen.
Alle pixels altijd nog even scherp en ook geen last van ghosting, vertraging of iets soortgelijks.

Mijn eindoordeel: een mooi beeldscherm, en het is me geld echt wel waard geweest!

Heb jij ook een HP Pavilion W2216 Zwart?

tsja, dat is maar net waar je van houdt, voor sommige een minpunt, maarja als je het scherm in de winkel koopt oid dan zie je dat zelf en nou ik vind het mooi dus daarom heb ik alsnog voor dit scherm gekozen :).
maar zeg het er nog wel bij voor negatieve eigenschappen, thnx

Tik em aan ouwe! :D
Wel jammer dat het een glossy scherm is. Met een beetje zon zie je niet zo veel meer..