DVico TViX HD N-1 Review

roelst12 14 december 2010, 666 views

DVico TViX HD N-1

Pluspunten

• uiterlijk
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• netwerk bestanden zijn niet te vinden
  • lijkt niet op HD
  • geen harde schijf
  • knoppen te gevoelig
  • knoppen worden verkeert herkend
  • niet alles wordt ondersteund
  • youtube e.d. werkt slecht
  • valt vaak uit
  • loopt vaak vast

Geluidskwaliteit Score: 3
dit is werkelijk één van de meest verschrikkelijke mediaspelers ooit! het design is mooi (al lijkt hij op een grote koffie mok) en de bouwkwaliteit is ook niet slecht.
MAAR!
- het is voor een normale gebruiker bijna onmogelijk om bestanden van andere computers/apparaten te vinden en afspelen.
- De kwaliteit komt niet eens in de buurt van HD
- er zit geen vaste schijf in
- de knoppen op de afstandbediening zijn te gevoelig; 1 keer drukken is vaak goed voor 3 stappen
- de knoppen worden soms door elkaar gehaald; als je op de 1 drukt kan het zijn dat de box een 4 ontvangt
- niet alle bestanden die op de doos staan worden ook daadwerkelijk ondersteund
- dingen als youtube en discovery journaal werken slecht
- het apparaat valt te vaak uit
- het apparaat loop regelmatig vast

Ik dacht eerst dat dit door de firmware kwam, maar deze heb ik gedowngrade en geupgrade. Ik heb echt werkelijk alles geprobeerd, maar dit hielp allemaal niet. Toen heb ik contact opgenomen met de winkel waarna ik meteen een nieuwe kreeg. Met deze heb ook ook weer dezelfde problemen op nagenoeg elke firmware.

dit apparaat werkt dus beter als koffiemok dan als mediaspeler.

• samsung UE40C9000
  • mac pro
  • verschillende harde schijven
  • acer laptop
  • dell desktop
  • samsung LE32B550

Heb jij ook een DVico TViX HD N-1?

Moet je voor de gein die review ook is bekijken, haha, voor het geval iemand nog mocht twijfelen! :P
Absoluut niet mee eens. Gewoon de juiste Dvico software installeren om te streamen en geen probleem. Ook vastlopen herken ik niet. Ik heb een 4400, een 6600 en deze in huis staan maar buiten normale problemen met beschadigde films door download geen problemen.

Negatief staat "geen harde schijf" Daar heb ik een tip voor. Lees even de specs voor dat je een product koopt, scheelt frustratie.

Misschien heb je een prduct gehad wat niet helemaal in order is maar stuur hem dan op, de garantie van Dvico is fenomenaal.
Erg korte review, wat meer lijkt op pure frustratie... :Y)

Heb zelf gekeken naar dit exemplaar als vervanging voor mijn klassieke M6500a. Want dan kan ik gewoon Tvixie blijven gebruiken voor mijn achtergronden en filminfo. Heb toen toch maar de grootte broer 6600N gekocht. En die werkt wel gelukkig wel goed.

De afstandbedieningen zijn echter bij alle apparaten standaard en die van mijn oude 6500a werkt goed. Dus de gevoeligheid van de knoppen kan ik niet helemaal volgen. Denk meer dat het aan de traagheid ligt van het apparaat zelf en mogelijk zelfs je netwerk...

[Reactie gewijzigd door Black Piet op 15 december 2010 12:15]

ik heb bijna dezelfde problemen, ik ben dus gelukkig niet de enige.
Wat een ontzettend slechte review. Geen harde schijf? Een min punt? Lees de handleiding even door. Ik gebruik hem met de originele DVICO software en met een Synology 211 en heb totaal geen problemen. Kwaliteit is er goed.