Specificaties GF GTX 460 (725MHz), 768MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC Review

Peter91 14 december 2010, laatste update op 14 december 2010, 401 views

MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC

Pluspunten

• Koel
  • Stil
  • Overklokbare core
  • Mooie koeler

Minpunten

• Memory niet gekoeld
  • Geen memory voltage opties
  • Non reference pcb

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Beeldkwaliteit
Prima, niets op aan te merken. Maar dat heb ik nooit gehad bij een videokaart.

Geluidsproductie
Idle draait de fan standaard op 42%. Dit is in mijn stille pc het luidste stuk hardware, echter minimaal. Zelf in te stellen is het minimum 40%. Jammer dat het geen 20% of 30% is, dan zou deze qua geluid nergens bovenuit komen.
Onder load hoor ik deze zeer weinig. Niet boven mijn voeding uit en zeker niet boven de speakers uit.

Overklokbaarheid
Ik klok dit kaartje zonder moeite op 900mhz stabiel. Daar stond ik versteld van. Tevens kan je iets met het voltage rommelen, wat bij andere kaarten vaak niet kan.
Wat een overklokbaarheid!

Ik heb de kaart net even op 1025 gedraaid in furmark. Dit gaf geen problemen.
Alles met de originele koeler. Ik sta erg verstelt!

Helaas zijn de ram chips niet gekoeld, ook is er geen optie om het voltage hier voor te verhogen.
Dat is wel jammer.

Prestaties
Ik kom van een HD4890 af, maar deze kaart presteert nog net even iets beter. Met de overklok helemaal!

Warmteproductie
Het kaartje blijft met 40% fan speed zo'n 30 graden idle.
Ik heb zelf een fan profiel aangemaakt zodat de fan pas sneller gaat draaien boven de 65 graden. Echter komt die daar zelden aan. Echt een koele kikker!

Modbaarheid
Deze kaart heeft net als de andere 4-serie kaarten vrij aparte mountingholes voor koelers. Let hier goed op als je een aftermarket koeler haalt!
Ook heeft dit specifieke model, weer andere vrm's en moutings dan de standaard gtx460.
Daar zul je dus ram heatsinks op moeten plakken wil je deze koelen.
Een fullcover waterblok heb ik helaas ook nog niet gezien voor dit model..

MSI Afterburner
Deze kaart komt met een mooie overklok tool, speciaal voor MSI kaarten. Hier kan je mooi een aantal dingen in monitoren zoals te temperatuur en het voltage. Overklokken werkt met een paar simpele sliders en gaat erg simpel.
Het is mogenlijk 5 verschillende profielen op te slaan en daarnaast nog 1 fan profiel.
Er zijn nog veel meer opties, maar daarvoor moet je even een Afterburner review opzoeken

Heb jij ook een MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC?

Ik had ook een HD4890. En heb nu ook de GTX460 van msi. Wat een prachtige kaart! Super snel, al helemaal wanneer de kaart overc }> lockt wordt