ARCTIC Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart Review
Ik wilde een 240 koeler gebruiken als exhaust achterin een Lian Li O11 Vision kast voor mijn nieuwe pc build.
Met deze kan dat dus niet - daar kwam ik pas achter toen ik de laatste onderdelen wilde samen voegen - omdat de radiator geen 240mm, maar 277mm is (staat wel in de specs, maar is toch onverwacht).
Uiteindelijk deze koeler als side fan geplaatst met een extra fan eronder.
Het resultaat mag er toch zijn!
Update: ik zat nog wat youtube filmpjes over deze case te kijken en 280mm radiator zou toch mogelijk zijn... Het bovenste pcie slot afdekklepje moet omgedraaid worden, daarmee win je net weer een klein stukje. Misschien toch nog ombouwen...
Over de prestaties kan ik nog weinig zeggen, maar dat komt vast goed.
Pluspunten
Mooie koeler Schijnt goede koeler te zijn
Minpunten
Radiator is groter dan 240mm
Eindoordeel
Heb jij ook een ARCTIC Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Pas toen de koeler binnen was en ik ermee aan de slag ging bemerkte ik dat. Toen eens de specs in detail bekeken en ja, daar staat dat de koeler groter is dan de 240mm...
Kan ook niet anders. Die 240mm slaat op het koeloppervlak. Er worden 2 120mm fans gebruikt op 240mm radiators. Je moet ook nog ruimte hebben om de slangen aan te sluiten.Toen eens de specs in detail bekeken en ja, daar staat dat de koeler groter is dan de 240mm...
Het is dus helemaal niet onverwacht dat de radiator 277mm is en geen 240. Élke 240mm waterkoeler ter wereld is veel langer dan 240mm. Ook die van EKWB, Corsair, NZXT, EVGA, Enermax en ook die van Lian Li zelf.
Lian Li bedoelt in de specs van de O11 Vision met die 240mm ook geen radiator van precies 240mm lang. Zij bedoelen ook een radiator met 2x120mm fans en dus een fysieke lengte van ergens rond de 270-280mm. Dit is gewoon een standaard binnen de PC wereld.
[Reactie gewijzigd door youridv1 op 24 juli 2024 00:07]
Naderhand kwam ik erachter dat je de o11 Vision kast kunt aanpassen en het bovenste extension card sleufje kunt wegklappen om een grotere opening achter te hebben waar de 240mm fan wel in zou moeten kunnen passen.
Je moet dan alleen wel weer even kijken of dat goed uitkomt met de uitlijning van je moederbord en grafische kaart.
Bedankt voor de info!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn