Dell WD22TB4 Review
Hinderlijke coil whine wanneer er iets op het scherm gebeurt.
Pluspunten
Thunderbolt 4 Veel display uitgangen
Minpunten
Ondraaglijke coil whine
Eindoordeel
Ik gebruik het met een XPS15 (9520). Het docking station heeft een enorm hinderlijke coil whine, oftewel een statisch/elektrisch geluid, wanneer er iets op het scherm gebeurt. Het maakt niet uit of ik de display stekkers (HDMI en usb-c) aansluit op mijn laptop of op het docking station, de coil whine blijft. Het is niet de fan, voor de duidelijkheid.
Als ik mijn laptop aansluit op de originele charger en dan pas het docking station aansluit, verdwijnt de coil whine uit het docking station. Het lijkt er dus op dat de power supply via het docking station samenhangt met de coil whine.
Maar met die oplossing moet ik dus twee stekkers aansluiten op mijn laptop, en ook nog in de juiste volgorde. Dat vind ik geen porem, daar is het een te duur docking station voor. Mijn idee was juist om de charger in mijn tas te kunnen laten zitten en het docking station voor thuis te gebruiken (alles via één stekkertje, precies het hele voordeel van USB4). Dus hij gaat terug naar de winkel. Beetje jammer voor zo'n duur product.
Als ik mijn laptop aansluit op de originele charger en dan pas het docking station aansluit, verdwijnt de coil whine uit het docking station. Het lijkt er dus op dat de power supply via het docking station samenhangt met de coil whine.
Maar met die oplossing moet ik dus twee stekkers aansluiten op mijn laptop, en ook nog in de juiste volgorde. Dat vind ik geen porem, daar is het een te duur docking station voor. Mijn idee was juist om de charger in mijn tas te kunnen laten zitten en het docking station voor thuis te gebruiken (alles via één stekkertje, precies het hele voordeel van USB4). Dus hij gaat terug naar de winkel. Beetje jammer voor zo'n duur product.
Beoordeel deze review:
Reacties (1)
Wat heb je als alternatief gekocht? Ik had een Ugreen maar die werkt via displaylink, totaal geen doen zonder normale framerate.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/18164/elmo.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/343344/159526011770916661_6qPcZlSa_f-KLEIN%2520Tweakers.jpg?f=community)