Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB Review

The Evil Brain 23 september 2006, 668 views

Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB

Pluspunten

• Gewoon een goede schijf
  • 5 jaar garantie
  • Lage prijs
  • Lage geluids- en warmteproductie

Minpunten

• Geluids- en warmteproductie wel merkbaar

Ik heb de schijf sinds afgelopen donderdag in gebruik als externe harde schijf, met de Conceptronic CHD3FWU via FireWire aan mijn iBook. Daarom kan ik nog weinig zeggen over de prestaties op langere termijn, maar natuurlijk wel mijn eerste indruk geven.

De schijf voelt erg snel aan, zeker in verhouding met het interne schijfje van mijn iBook. De Xbench-resultaten geven dat ook aan (zie screenshot). De geluidsproductie vielen mij eerst wat tegen, maar dat komt meer omdat mijn iBook helemaal geen geluid maakt. In vergelijking met desktop-pc's en hun harde schijven echter, is deze schijf erg stil. Ik kan me niet voorstellen dat het geluid ervan boven dat van, bijvoorbeeld, de fans zou uitkomen.

De warmteproductie is niet te verwaarlozen, maar is ook na een paar uur gebruik nog makkelijk met de hand aan te raken.

Ik zou zeggen, een 320 GB schijf van Seagate, die erom bekend staat een goede fabrikant te zijn en dat onderschrijft door 5 jaar garantie te geven, voor slechts 95: ik kon het niet laten liggen en ik heb er nog geen spijt van!

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB?

Positieve eigenschappen:
....
Lage geluids- en warmteproductie

Negatieve eigenschappen:
Geluids- en warmteproductie wel merkbaar
:? :+ :D