Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

ianman 13 december 2010, laatste update op 13 december 2010, 1.247 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• De Web interface is erg uitgebreid en je kan de router wel goed instellen maar dit was het enige positieve aan de router.

Minpunten

• Na bijna elke wijziging die gemaakt werd in de instellingen moest de router ge-reboot worden.
  • Mijn internet verbinding viel constant weg. Ik had alle nodige instellingen gemaakt, Router ge-reboot en daarna ben ik de router gewoon gaan gebruiken. Een uur lang viel de verbinding constant weg. Websites konden niet opgehaald worden, downloads faalden etc.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
De reden dat ik deze router een slechte review hebt gegeven is heel simpel. Een router hoort je verbinding gewoon in stand te houden maar met deze router (ik had versie A4 met firmware 1.31) was dit niet het geval. Ongeveer elk minuut viel mijn verbinding gewoon weg. Ik had gelezen van andere dat ze hier last van hadden maar de meeste reviews die ik van te voren gelezen had waren erg positief. Helaas heb ik blijkbaar een slechte router gekregen maar in ieder geval was dit de laatste keer dat ik een D-Link product aan ga schaffen.

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Meer advertenties

Ik denk dat je dan een foutief exemplaar heb bemachtigd want je kan zelf wel voorstellen als elke DIR-655 dit zou doen dan D-Link wel heel erg weinig units zou verkopen....

Mijn DIR-655 houdt nu al 4 maanden zijn verbinding vast. Ik ben het wel met je eens dat het irritant is dat je na elke wijziging de router moet re-booten. Maar dan wen je wel aan!
ik gebruik deze router ook en ik al 8 maanden lang geen drop gehad? En hoevaak moet je wel wat wijzigen in de router dat het rebooten irritant wordt??
Misschien ligt het aan je ISP en niet de router?

Sorry deze d-link functioneert echt perfect hier.

[Reactie gewijzigd door BlacKstaR- op 13 december 2010 12:09]

Ik heb nu ruim 2 jaar zo'n DIR655. Uptimes van maanden.
Ik draai een web en een ssh server achter deze router. En ik heb continu minimaal 2 en vaak 5 of 6 PC's er achter hangen.
Ik kan hem wel platkrijgen, maar alleen als ik mijn 120Mb/s Ziggo verbinding compleet vol blaas met eMule en uTorrent vanaf meerdere PC's.. (Het is blijkbaar het NATten van het UDP verkeer van verschillende ip-addressen dat het hem op de duur doet. Daar hebben alle consumenten-routers die ik ooit heb gezien last van.)
En dan nog duurt het een week of zo voordat hij vast loopt.

De reboots voor configuratie zijn inderdaad wat irritant, maar hoe vaak doe je dat na de initiŽle setup? (Is trouwens alleen bij WAN/LAN/Wifi herconfiguratie. Niet bij het instellen van port-forwarding e.d.)
Lief dagboek...

Waarom plaats je een review en neem je geen contact op met de garantieafdeling van DLink? (of de winkel waar je hem gekocht hebt).
Dit is meer een review van je eigen kunnen ... Het is lullig dat je router niet werkt zoals het zou moeten, maar dit is toch echt een probleem van jouw exemplaar.

Ik heb na wat rondkijken een maand of 2 geleden deze zelfde router gekocht en ben er zeer over te spreken.
Heb zelf al jarenlang een DIR-655 en werkt nog steeds prima zonder problemen.
Ben er ook tevreden mee.

[Reactie gewijzigd door PaulX op 13 december 2010 13:41]

Ja & nee... Op veel pagina's als je wat wijzigt, krijg je nog wel eens de mogelijkheid (!!) om wel/niet te rebooten. In niet alle gevallen is een reboot nodig. Verder kan je ook kiezen om niet te rebooten, je overige instellingen links & rechts te maken en na 1x booten alles goed *kuch* te hebben staan.

Mijn ervaringen met de DIR-655 staan helaas loodrecht op jouw ervaringen; jammer dat dit meteen resulteert in een aversie voor D-Link apparatuur maar dat is je goed recht...
Ik heb deze router zelf ook.
Eerst heeft hij 1.5 jaar 24/7 gedraaid, helemaal gene problemen.

Toen heb ik de firmware geupdate, om IDTV te kunnen kijken.
Na deze update viel de internetverbinding ook om de haverklap weg, 1 keer zelfs 6 keer in een half uur!

Ik had firmware 1.31, na de update 1.34NA.
De 1.34NA, gaf problemen, daarna teruggezet naar 1.31, en weer geupdate naar 1.34, maar dan 1.34WW.

Sindsdien geen problemen meer.

Ik vind dit echt geen review!
Dit geen review, maar een frustratiedump.
Waarom jouw DIR-655 om de haverklap op zijn gaatje gaat weet ik niet, maar dat is zeker niet representatief voor het model. Anderen halen prima een maand (of meer) uptime met dit doosje en hij haalt nog goede snelheden ook nog.

Hier zijn de User Reviews niet voor bedoeld. Negatief zijn kan, maar dit is gewoon een defectief product waar je over schrijft. Terug naar de winkel en ruilen dat ding.
ik neem aan dat je al een factory reset gedaan hebt (collega had dit ook, en door factory reset en andere WAN-NIC speed settings opgelost). Dus doen! :)

Hij draait hier ook al maanden up (laatste X down nav Kabel modem switch)

[Reactie gewijzigd door pstalman op 13 december 2010 16:28]