Transcend SDHC 32GB Class 10 Review

Jeromeo 10 december 2010, laatste update op 10 december 2010, 6.206 views

Transcend SDHC 32GB Class 10

Pluspunten

• Redelijke prijs.

Minpunten

• Na 3 maanden al defect

Ik heb dit kaartje in juli gekocht om te gebruiken in de Vision Drive VD-3000 camera http://www.visiondriveblackbox.com/
Na het kopieren van de software heeft het kaartje een aantal maanden zonder problemen gewerkt. Totdat begin novemnber de Vision Drive opeens begon te mekkeren dat er geen geldige SD kaart aanwezig was. Thuis in de laptop wordt het kaartje niet meer gezien en is het op geen enkele wijze weer tot leven te wekken. Ondanks de op het eerste gezicht goede prijs is dit dus één keer en nooit weer een Transcend kaartje.

• Vision Drive VD-3000
  • Windows 7

Heb jij ook een Transcend SDHC 32GB Class 10?

er zit lifetime garantie op transcend, dus als je em ergens koosjer hebt gekocht, dan kan je een nieuwe krijgen.

Van transcend is overigens wel bekend dat hier heel veel namaakt van is, bv. op ebay en marktplaats. Dit zijn dan kaartjes die zonder verpakking verkocht worden en bijna niet van echt zijn de onderscheiden.
Dit lijkt meer op een klacht dan op een produkt review :/
Ik neem aan dat je gewoon garantie heb op de SD kaart :?
Ik vindt Transcend een toppie merk, ik verwacht niet dat ze spullen verkopen wat niet kapot kan, maar kwaliteit is over het algemeen goed.

Ik denk dat je je VD-3000 maar in de bin kan gooien als deze een slechte voeding heeft en zo misschien de kaart gekilled heeft.
Auto 12v is niet zo stabieletjes he, en sdhc heeft maar een lage 3.3v spanning op de io.
Wat noise of spikes en weg geheugen...
Zou inderdaad een gevalletje garantie moeten zijn. Ik heb tijdens de laatste verhuizing aardig opgeruimd. Eens zien of ik de factuur terug kan vinden.
Ik heb dit kaartje ook en gebruik het nu 1 maand in gebruik in een Panasonic HDC-SD80. Geen problemen en snel genoeg voor het opnemen in de hoogste resolutie en hoogste kwaliteit.

Daarnaast gebruik ik al jaren Tanscend SD kaartjes in mijn SLR en compact camera's. Nog nooit een probleem gehad. Dit is eerder een incident, dan een kwaliteitsprobleem bij Transcend.

En inderdaad, Transcend geeft levenslange garantie, dus het is vervelend dat je de opnames op dit kaartje kwijt bent, maar je krijgt een nieuwe van ze.

[Reactie gewijzigd door Backlight op 16 maart 2011 17:25]

Ik gebruik deze kaart in mijn S95 van Canon. Ben zeer tevreden. Weet dat Transcend idd levenslang garantie geeft op deze kaarten en bovenstaande verhaal vind ik hier eigenlijk niet thuis horen. Puur garantiegeval en in mijn optiek ziet een review er heel anders uit en ben het met Baby-G eens dat dit gewoon een klacht is (die niet eens gegrond is want een item kan er een keer mee ophouden, zou juist positief moeten zijn dat je dan een nieuwe krijgt)

Voor mij iig geen ander merk meer. Heb Kingston en Sandisk gehad en daar altijd problemen mee gehad. Sinds ik Transcend koop heb ik die problemen nooit meer.
Heb je geen garantie erop dan?
Kan net een slechte zijn natuurlijk..
Alles kan stuk en bij SD kaarten is dat meesta erg definitief en vervelend.
Gebeurt het meerdere keren op rij dan zou ik ook een wenkbrouw fronsen..
Ik heb deze kaart zelf ook en ondervind ook problemen. Af en toe een card error in mijn camera, en meerdere malen was al me data ineens weg van een bepaalde datum. Het kaartje is niet voor niks goedkoop, dat blijkt. Want de betrouwbaarheid is niet optimaal en kan beter. Wel jammer, want als hij wel werkt is hij lekker snel. Misschien dat ik toch voor een ander merk ga.