Asus F3JC-AP012H Review

FerdY_O29Newbie 18 september 2006, laatste update op 19 september 2006, 341 views

Asus F3JC-AP012H

Pluspunten

• prima uiterlijk, stevige behuizing, goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• accu steekt uit aan achterzijde (9cell is wel positief)

Deze Asus kwam bij mij in beeld toen ik op zoek was naar een pc-vervanger. Mijn eisen waren een notebook waarop ik snel kon werken en veel tegelijk kon doen (down/uploaden icm gamen etc.)
Deze notebook komt hiervoor zeker in aanmerking en heeft naar mijn mening een goede prijs-kwaliteit verhouding. Prima CPU, 1gb geheugen, 100gbsata-schijf, videokaart met eigen geheugen, ingebakken webcam, bluetooth, cardreader. Alles zit er op. De dualcore icm 1gb geheugen en de prima videokaart is prima voor de multitaskers onder ons. Games trekt hij ook prima met goede kwalieit. De 9cell accus gaat ook lang mee, het nadeel van deze accus is dat deze en cm uitsteekt aan de achterkant van de notebook. Verder zijn de aansluitingen (adapter, usb) wat beter geplaatst dan een paar andere/oudere modellen (a6-serie bv.). Het enige wat voor mij niet geheel duidelijk is waarom de SATA-schijf in 2 (3 icm recv.) fat32 partities is geformatteerd en niet in NTFS. Ik weet niet wat de reden hier van is, maar ik zou gaan voor NTFS. Over het algemeen zeer tevreden over deze notebook.

Heb jij ook een Asus F3JC-AP012H?

Euj, ik heb deze laptop ook en ik kan wat van je vragen beantwoorden ;)

De schijf heeft 3 FAT32-partities, waarvan de eerste verborgen is (recoveryspul?).
De andere twee zijn ook FAT32 zodat ze geghost konden worden, dit loopt namelijk veel lekkerder met FAT32 dan met NTFS.
Op je desktop staat iig een programma om ze om te zetten, been there, done that :Y)

Oja, de schijf is waarschijnlijk níet SATA, ik weet dit niet 100% zeker, maar aangezien ik bij de interfaceopties las dat de schijf op UDMA100 werkt denk ik niet dat het SATA is.
Ik kan hem helaas niet losschroeven (is wel makkelijk aangezien er een uitschuiftraytje voor is) omdat ik dan mijn garantie verlies, dus hopelijk is het te zien vanuit Windows.

edit: Hoe zit het eigenlijk met de volgende punten:
Beeldkwaliteit 3/5: Is de lage resolutie irritant of wat anders?
Warmte/geluid 3.5: Geluid is er idd, maar hij wordt nauwelijks warm hoor (zeker in vergelijking met andere laptops!)
Prestaties 3/5: Een dikke dualcore-laptop :?
Idd 3 fat32, dat had ik even moeten vermelden. Maar toch zijn er naar mijn idee meer voordelen te noemen voor NTFS dan FAT32. Als je er gewoon mee aan het werk bent dan. De Prestaties heb ik even aangepast, dit moest 4/5 zijn. Omdat het een t2300 is, niet de snelste meer maar wel prima snelheid, krijgt hij niet de volle score. 3/5 voor warmte/geluid is idd met name voor het geluid. De fan krijg je maar niet stil, ook niet in lage accumodes. Ook tikt de HD iets harder dan mijn vorige (asus) notebook. Beeld: lage resolutie, max. 1280x800. Ik zou graag de mogelijkheid zien om in 1440x900 (?) te werken. Verder prima notebook.