LC-Power LC6550 - Black V2.0 Review

Powrskin 11 augustus 2010, 4.543 views

LC-Power LC6550 - Black V2.0

Pluspunten

• Goede specificaties
  • Stabiel (ook bij overklok)
  • Ziet er netjes afgewerkt uit.
  • Powercable bijgelevert.
  • Cablesleeve
  • Blijft lekker koel.

Minpunten

• Geen 2e pci-e aansluiting (kun je natuurlijk ook zelf op een 4pins ide doen).
  • Is niet modulair.
  • Geen (automatisch)instelbare fan.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Uitrusting
de voeding komt met de volgende uitrusting: Powerkabel, 2x sata, 6x ide, 1x pci-e (6pins), 20/24pins, 4pins 12v voor moederbord, 2x floppy, cablesleeve,
40A 5volt, 34a 12v lijn 1 en 2, 35A 3v. 550watt!! Helaas niet modulair, maar wat wil je voor die prijs.
De kabels zijn wel voldoende lang.

Gebruikerservaring
Ik heb de 12cm fan versie van de lc6550lw voeding nu ongeveer 55 maanden in gebruik, en ik ben er erg tevreden over. Het was een beetje een gok om het te kopen, want er waren namelijk nauwlijks beoordelingen/surveys, of revieuws van gemaakt. (kan ze nu ook niet meer vinden, wie er een vind post het hieronder aub :P )

Lc Power was bij mij bekend als "budget" merk en die zijn (voor tweakers) vaak lang niet goed genoeg.
Uiteindelijk na beetje in duitse forums te hebben gekeken toch de voeding maar besteld en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb.
Ik heb hem voor het grootste deel van de tijd gebruikt met een DFI nforce4 sli-dr expert,
opteron x2 165, x1800xt en x1900xt, 2hdd´s, waterkoeling en 7 fans

Prestaties
Mijn zalman 400watt voeding trok mijn setup vanaf de dualcore in combinatie met een x1800 niet meer als ik wou overklokken, met deze voeding is dit geheel anders.
Ik kan nu alles zeer gemakkelijk ver overklokken zonder dat de voeding daar ook maar enige moeite mee lijkt te hebben. De voltages blijven goed stabiel.
Overklokt blijven de voltages niet precies hetzelfde, maar zitten gemakkelijk binnen de 5% afwijking. De 12v blijft altijd boven 12v en de 5v komt niet lager als 4.95v.

Fan
De 12cm fan in de voeding is niet geruisloos en is ook niet (automatisch) in snelheid verstelbaar, maar doet zijn werk goed.

Edit: 01-07-08 Voeding draait nog steeds als een zonnetje. HIj heeft niet zoveel te lijden in het huidige systeem: amd 3700+ 6800gt pc.

Edit: 20-11-08 Voeding ligt momenteel even stil, maar gaat ingezet worden een redelijk (game) systeem te draaien. De fan heb ik zeer gemakkelijk kunnen vervangen door een Coolermaster ledfan (deze zijn aardig stil op 12v).

Heb de voeding ook tijdelijk even gebruikt om mijn vorige primaire systeem te voeden (q6600 op 3.5ghz (1.45v), hd4850, 6 hdd's, 6 fans) , deze trok op momenten 350W uit het stopcontact, hierbij gaf de voeding geen krimp en bleef ook goed koel (ledfan zat er al op maar die verplaatst een stuk minder lucht als de originele). Na 3 jaar dus nog steeds een topkoopje.

Edit 26-04-09 Voeding is nog steeds in gebruik, hij voedt nu een AMD 6000+ & HD4850 + 3hdd's
De voeding blijft nog steeds stabiel, 12V gaat onder load van 12.2 naar 12.1, de 5V van 5.16 naar 5.13 en de 3.3 van 3.33 naar 3.31. Prima in orde dus aangezien hij een 125w CPU en redelijk stevige VGA draait.

Edit 11-08-2010 De voeding geeft nu stroom aan een x2 3800 op 2.4ghz, een 2600pro en wat hdd's etc. load verbruik beraagt ongeveer 225w, de voeding is dus aan het genieten van een rustige oude dag, maar menig game pc verbruikt load niet veel meer (die van mij doet ongeveer 275w, met hd4870).

Algemene beoordeling bijgesteld: Nu naar goed omdat o.a. de: http://tweakers.net/price...!-pure-power-l7-350w.html betere efficiŽntie hebben en ook vaak genoeg zijn voor de lichtere game pc's. Of ze ook de levensduur en stabiliteit houden zoals de LC-Power moet de toekomst uitwijzen. Helaas is de voeding ook uit de pricewatch verdwenen.
Geluidsproductie verlaagd naar acceptabel omdat met de huidige voedingen toch een stuk geringer niveau wordt behaald (kwaliteitsvoedingen vergelijk ik het dan mee)
Koelvermogen aangepast naar zeer goed, omdat de ventilator erg veel lucht verplaatst, stille voedingen halen dit bij lange na niet, maar zelfs de echte herrie schoppers halen vaak minder, vooral in kleinere kasten waarbij de voeding echt mee moet koelen kan dit een groot voordeel zijn.
Aansluit- mogelijkheden bijgesteld 2x sata en 1x pci-e houdt niet echt over op voldoende gezet dus.

Heb jij ook een LC-Power LC6550 - Black V2.0?

Ik heb inmiddels twee pc's die dmv deze voeding draaien. Werkelijk een topprodukt voor veel minder dan de directe concurrentie. De voeding is wel geruisloos te noemen vind ik.
Ik heb deze voeding ook gehad voordat ik een ZM-600 HP aanschafte. Wat jij zegt klopt idd er zijn weinig reviews/surveys over op het net te vinden.
Maar ik ben het met je eens dat dit een zeer goede voeding is en het zeker niet onder de A klasse voedingen doet.
Ik kon vroeger met deze voeding een 2900XT/8800GTS 640M zonder problemen draaien icm een AMD 4000+ alhoewel ik hier destijds me twijfels overhad.
wanneer gaat die voeding bij jou aan zijn 5e leven beginnen? :D
wanneer gaat die voeding bij jou aan zijn 5e leven beginnen? :D
Daar is hij alweer 2/3jaar mee bezig (redelijk light pctje 225w load), komt in de volgende update + zal het iets leesbaarder maken :p
Mooie review, leuk dat je het steeds update _/-\o_

Review van LC-Power LC6550GP. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als de LC-Power LC6550 - Black V2.0.
Dag Powrskin, allereerste bedankt voor je heldere review. Het reviews spelen een belangrijke rol bij het kiezen van mijn componenten. Ik heb pas een eigen computer in elkaar gezet, met o.a. deze voeding. Fijn apparaatje! Een paar kabels over (niet modulair ;) ), maar prima verder.
Toch heb ik nog een vraagje voor je. Heb jij ook last / hoor je ook een zacht fluitend geluid uit jou voeding komen? (Mijn pc is erg stil..) Als je pc uit staat met wťl in contact is met het lichtnet, zou je ook iets kunnen horen.
Ik ben zeer benieuwd :P

edit: volgens mij past de fan zich wel auto. aan! (zie neg. punten)

[Reactie gewijzigd door JoostyBoy op 26 augustus 2010 02:34]