Thecus SMB - Tower N4200 ECO Review

psygarden 10 februari 2011, laatste update op 12 februari 2011, 5.364 views

Thecus SMB - Tower N4200 ECO

Pluspunten

• performantie (snelle ATOM D525 processor)
  • volledige verpakking
  • zowel HD als SSD support
  • ISCSI support (ik kan dus lightroom catalogen op netwerkraid zetten)

Minpunten

• Te luid voor in de living te plaatsen
  • Initieel trage indruk
  • Configuratie niet het meest voor de hand liggend
  • minder performant bij veel gebruikers
  • het is wat het is, weinig extra's.

Gebruikte hardware:
  • Thecus 4200ECO met 4X 2TB Seagate ST32000542AS drives
  • Intel Core i7 920 met gigabit ethernet (Intel X58 DSO)
  • Dlink DIR-655 gigabit router
  • Velociraptor 300gb 10.000rpm
Dit betreft geen volwaardige review, maar wel enkele interessante benchmarks die ik nog maakte toen ik de performantie in twijfel trok. ik heb de vier schijven in RAID 5 geplaatst, met EXT3 als filesystem.

1TB via ISCSI gemount via de D-Link DIR-655
ISO file simulation:
28.848 seconds to write 3 files totalling at 1.6Gigabyte = 56.79 Megabyte/second
Program files simulation:
22.324 seconds to write 8504 files totalling at 1.38Gigabyte = 63.3 Megabyte/second

SAMBA share via de D-Link DIR-655
32.8 seconds to write 3 files totalling at 1.6Gigabyte = 49.95 Megabyte/second
Reading the same set 3 files (1.6 Gb) from the samba share took 41.105 seconds = 38.85 Megabyte/second

I've never seen the CPU go above 50%.
All tests are conducted using "X-bit's brand name benchmark: File-Copy Test": http://www.xbitlabs.com/a...rage/display/fc-test.html

Ik heb later nog syntethische benchmarks uitgevoerd met CrystalDiskMark waar van je de resultaten in de screenshot kan raadplegen (zie attachment)

• d-link DIR-655

Heb jij ook een Thecus SMB - Tower N4200 ECO?

Kan je de E-Sata gebruiken om te verbinden naar Je PC Of is die bedoeld voor extra Storage.
Die is bedoeld voor snelle extra storage idd, je kan zo nog een extra set schijven in raid of mirroring plaatsen.
Die is bedoeld voor extra storage...
waarom is ssd support een punt?
Ik heb deze op het oog maar als ik het dus goed begrijp dan kan ik hier mijn 2 externe schijven (My book 500gb en 1tb) op aansluiten?
Worden deze dan ook meegenomen in de raid 10 oplossing die ik voor ogen had? Dit hoeft namelijk niet.
Raid oplossingen met schijven van verschillende groottes?

dat klinkt niet als een echt strak plan?