Acer Aspire 5672WLMi Review

gamepower2005 17 september 2006, 862 views

Acer Aspire 5672WLMi

Pluspunten

• Prijs: 1050
  • Grafische kaart: ATI Mobile X1600, 128 MB dedicated
  • CPU: Intel Core Duo T2300

Minpunten

• Verticale inkijkhoek: slecht
  • Batterijduur: matig

De Acer Aspire heeft een goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Ik kocht hem voor 1050, voor die prijs kun je volgens mij niet veel beters krijgen. Verwacht een goeie featureset, die niet al teveel kost.

De voordelen zijn duidelijk. Er zit een X1600 grafische kaart in (128MB dedicated), welke goed genoeg is om de meeste spellen met alle opties 'op z'n hoogst' te draaien. Ik haal met 3DMark05 2785 punten, een respectable score voor een laptop van deze prijscatogorie.

De processor (Intel Core Duo T2300, 1.66 GHz) is goed genoeg voor alles wat ik op een laptop zou willen doen. MathCad en Office draaien zonder problemen. Voor de echte tweakers; WinRAR haalt 770 KB/s.

De hardeschijf van 120 is ruim. Het installeren van programma's gaat traag doordat de hardeschijf "maar" 5400 RPM maakt. Dit is overigens bij de meeste laptops het geval, dus echt een nadeel kun je het niet noemen.

Wel een nadeel is de inkijkhoed. Horizontaal is die goed, maar verticaal wordt het beeld al snel flets en niet goed leesbaar.

Ook de batterijduur is niet super. Je kan er een film op kijken, maar daarna houdt hij het niet lang meer vol.

Met het toetsenbord ben ik tevreden. De indeling lijkt veel op die van een gewone desktop ramplank, iets wat zeker een uitzondering is in de laptopwereld.

Verder is het gewoon een goeie laptop. Ik kan deze Acer van harte aanraden als je op zoek bent naar een feature rijke laptop, voor niet al teveel geld.

Btw: ik heb nog geen ervaring met de helpdesk, of de duurzaamheid van het product, ik ga er voorlopig nog even vanuit dat die goed is.

Heb jij ook een Acer Aspire 5672WLMi?