Ubiquiti UniFi G4 Doorbell Review
Voor onze nieuwbouwwoning, opgeleverd drie jaar geleden, hebben wij destijds gekozen voor deze deurbel. De beslissing was voornamelijk ingegeven door het gemak van integratie met onze Ubiquiti accespoints en andere camera's, waardoor alles onder één dak kon worden beheerd. Ons huis heeft een triple glas voordeur, wat helaas betekende dat het wifisignaal van de deurbel buiten beperkt was.
Echter, na 2,5 jaar gebruik begint de deurbelknop bij ons te scheuren (naast condens bij de display). Ook verschillende gebruikers hebben gemeld dat de dunne plastic knop na verloop van tijd slijt door blootstelling aan UV-licht, zie Ubiquiti forum. Dit lijkt een productiefout van Ubiquiti te zijn, die ze hebben gecorrigeerd in de opvolger, de PoE kit versie (Niet de USB C versie, waar de knop identiek is aan deze deurbel).
Het is teleurstellend dat Ubiquiti na 2 jaar geen garantie meer biedt, vooral gezien het een productiefout is.
Pluspunten
Design
Minpunten
Na 2 jaar scheurt (dun plastic) knop door UV-licht
Eindoordeel
Heb jij ook een Ubiquiti UniFi G4 Doorbell?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
Hier gaat de de g4 Pro vandaag ook retour. Dit voornamelijk vanwege het vocht. De deurbel zit nog in de garantie. Ben heel benieuwd hoelang ze dit volhouden.
Ik heb voor de aanschaf nog gebeld met de vraag of de deurbel echt vol in de regen en zon mag. Het ontwerp lijkt eerder geschikt voor onder een veranda (Amerikaans). Maar het moest allemaal maar kunnen. Niet dus...
Sterkte!
[Reactie gewijzigd door wva84 op 29 augustus 2024 18:28]
Dat gaan we dus maar even niet doen.
Nogmaals dank voor het delen!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn