Acer Aspire 1362LC Review
Dit is een budget-laptop met weinig extra's, niets overbodig. De fan is altijd duidelijk aanwezig, maar doet z'n werk goed en grondig. Wel vind ik de response soms wat traag, zal wel WinXP zijn. Juli 2007 liep Wxp zovast dat ik de herstel cds uit het plastic moest halen. Helaas bleek deze optie van Acer niet te werken en had ik een mooie reden om er Ubuntu op te zetten. Sinds ik er Linux op draai is het geheel bijzonder vlot (7-2007). Het was zeer eenvoudig om er Ubuntu 7.04 op te zetten. Voor het geld is het een betrouwbaar systeem gebleken (2-2007) dat verder prima voldoet, en stabiel is met zeer weinig errors en vastlopers. Wel heb ik al vlot meer geheugen er in gestopt (Nu 512MB) en blijft een grotere HD (Nu 40GB) op m'n verlanglijstje...
Pluspunten
positief: stabiel, s-video uitgang, firewire, ir, koele amd mobile sempron '64', kan UBUNTU linux draaien
Minpunten
negatief: geen wifi ingebouwd, weinig standaard geheugen (traag met 256) en kleine HD, geen werkende herstel cds
Eindoordeel
De fan is altijd duidelijk aanwezig, maar doet z'n werk goed en grondig.
Wel vind ik de response soms wat traag, zal wel WinXP zijn.
Juli 2007 liep Wxp zovast dat ik de herstel cds uit het plastic moest halen.
Helaas bleek deze optie van Acer niet te werken en had ik een mooie reden om er Ubuntu op te zetten.
Sinds ik er Linux op draai is het geheel bijzonder vlot (7-2007). Het was zeer eenvoudig om er Ubuntu 7.04 op te zetten.
Voor het geld is het een betrouwbaar systeem gebleken (2-2007) dat verder prima voldoet, en stabiel is met zeer weinig errors en vastlopers.
Wel heb ik al vlot meer geheugen er in gestopt (Nu 512MB) en blijft een grotere HD (Nu 40GB) op m'n verlanglijstje staan.
De S-video uitgang is erg handig, de huidige budget-acers hebben het helaas niet. Een wifi-kaart van sitecom kreeg ik kado bij de aankoop.
gefeliciteerd als je er ok zo een heb als ik.
Reacties (2)
Semprons zijn er in allerlei smaken, om maar eens mee te beginnen.
Maar interessant is bijvoorbeeld ook de chipset en het videogedeelte.
En als we het dan toch over Ubuntu hebben: heb je je WLAN draaiend?
Vragen, vragen, vragen...............................
Maar onder XP krijg ik hem niet aan de praat.
Heb je enig idee?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn